مقالی اوتبصرې

اخراج هزاران افغان از امریکا

تبصره آژانس باختر

آژانس باختر: یک شبکه‌‌ی خبری امریکا گزارش داده است که هزاران افغان با خطر اخراج از آن کشور مواجه اند.
شبکه‌ی خبری «سی‌بی‌اس» به اساس اسناد محرمی که به آن دست یافته است، گزارش داده است٬ دولت امریکا در نظر دارد، ده‌ها هزار پناهجوی افغان در این کشور را دوباره به افغانستان برگشت دهد.
بر اساس گزارش‌ها، از میان هفتاد و هفت هزار پناهجوی افغان که در جریان روند تخلیه در سال ۲۰۲۱ به امریکا منتقل شده بودند، تنها چهار هزار و هفت صد و هفتاد و پنج تن اقامت دایمی را دریافت کرده‌اند، مگر کسانی که فاقد وضعیت قانونی اقامت دایمی‌اند، از ماه جولای امسال بدون مداخله کنگره، مجوز کار و زنده‌گی در امریکا را از دست خواهند داد.
این در حالی است که امریکا در جریان روند تخلیه از افغانستان، هزاران افغان را با وعده‌های زیاد به آن کشور منتقل کرد، اما حالا روی کرد دیگری را در برابر افغانان روی دست گرفته است و آن برگشت دوباره هزاران افغان به کشور شان است.
گفته شده است، از میان حدود هشتاد هزار افغان که در جریان تخلیه به امریکا منقل شده اند، شماری محدود توانسته اند که سند اقامت آن کشور را دریافت کنند. در حالی که اکثریت مطلق یا ویزه بشردوستانه امریکا را که معیاد ختم دارد، دریافت کرده اند و یا هم در بی سرنوشتی کامل به سر می برند.
نهاد‌های عدلی امریکا حاضر نیستند که ویزه بشر دوستانه افغانان را به اقامت دایمی تبدیل کنند.
سی بی اس نوشته است، تنها مداخله کنگره می‌تواند، به مشکلات هزاران افغان در امریکا پایان دهد، در حالی که حضور هزاران اوکراینی در آن کشور شانس اقامت دایمی از افغانان در امریکا را گرفته
است.
این در حالی است که امارت اسلامی از افغانان در خارج از کشور خواسته است که به وطن برگردند و در کشور خود کار و زندگی نمایند.

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *