افغانستان

تجلیل باشکوه از دهم حوت ؛ روزی که امریکا از جنگ نا امید و به امضای موافقتنامه تن داد

از دهم حوت که مصادف با سومین سالگرد امضای موافقت‌نامه دوحه است، طی مراسم با شکوهی تجلیل به عمل آمد.
سه سال قبل دردهم ماه حوت، موافقت‌نامه خروج نیروهای اشغالگر خارجی از افغانستان میان امارت اسلامی افغانستان و ایالات‌متحده امریکا در دوحه پایخت قطر با حضور حدود 60 نمایندۀ کشورها و سازمان‌های بین‌المللی به امضا رسید.
ملت مؤمن و مجاهد ما به نصرت‌الله بزرگ جل‌جلاله جهاد مقدس خود را در برابر نیروهای اشغالگر خارجی تا زمانی ادامه داد که مسیر پیروزی مبارزه جهادی هموار شد. دهم حوت به نصرت الله تعالی، فداکاری مجاهدین و ملت مظلوم روز سرآغاز فتح بزرگ و کسب آزادی به شمار می رود که در این روز افغانستان از بیست سال اشغال و جنگ رهایی یافت، به فضل و نصرت‌الله تعالی، افغان‌ها یک‌بار دیگر مانند برادران در یک گلیم باهم جمع شدند، دسیسه‌های دشمنان خنثی گردید و زمینۀ ایجاد یک نظام کاملاً اسلامی فراهم شد.
شماری از اشتراک کنندگان این مجلس اذعان نمودند، امریکا پس از آنکه امید خویش را در جنگ و میدان نبرد از دست داد و متقبل خسارات و تلفات هنگفت گردید، وادار گردید تا به مذکاره تن دهد که در نتیجۀ توافقنامۀ دوحه به امضا رسید و از حریم افغانستان هزیمت نمودند. در این نشست مولوی عبدالغنی برادر معاون اقتصادی ریاست الوزراء گفت: امارت اسلام با تمام جهان می‌خواهد تعامل نیک داشته باشد اما امریکایی‌ها تعامل نیک با جهان بخصوص امارت اسلامی نمی‌کند.
احمدالله وثیق یکی از جنرالان امارت اسلامی گفت: افغان‌ها هیچ‌گاهی جنگ نخواسته و نمی‌خواهد، الی اینکه مجبور به جنگ شوند و همیشه خواهان صلح و ترقی در کشور و جهان هستند.
وی افزود: موافقت‌نامه دوحه مقدمۀ تاریک شکست اشغالگران بود و روز طلوع نظام امارت اسلامی افغانستان شد.
شهاب‌الدین دلاور وزیر معادن و پترولیم در این نشست گفت: ما باید تلاش نماییم که چنین فتح بزرگ را چطور نگهداری کنیم؟ وی در جواب چنین گفت: باید تمام ما از دستور دین اسلام پیروی کنیم و الله متعال هم در مقابل در تمام امور حمایت و نصرت خواهد کرد.
دین محمد حنیف وزیر اقتصاد گفت: امریکایی‌ها تا سال 2010 تلاش نمودند تا از راه جنگ به نتیجه به برسند که نتوانستند به مرام خویش برسند، سپس تلاش کردند که از راه مذاکره پیش بروند الی اینکه در سال 2020 وادار به تن دادن به مذکراه دوحه گردیدند.
وی علاوه کرد: یک از ماده‌های این توافقنامه رهایی 5000 تن محبوسین امارت اسلامی بود و همین‌طور حذف شدن نام‌های رهبران امارت اسلامی از لیست سیاه سازمان الملل متحد بود.
اما همه ما شاهد هستیم که تعهد امارت اسلامی به این توافقنامه پا برجاست اما از جانب مقابل همواره نقض شده و تخطی صورت گرفته است.
الحمدالله امارت اسلامی یک‌بار دیگر این روز نیک را برای تمام ملت افغان و مجاهدین دلیر سنگر تبریک می‌گوید. برای تمام شهدای راه جهاد بهشت برین و به مجروحین صحت و پاداش نیک و برای یتیمان و بیوه‌زنان سعادت دنیوی و اخروی را خواهان است. از الله متعال، استدعا می‌نماییم که این صلح، امنیت و نظام اسلامی را که براثر قربانی‌های شهدا به‌دست‌آمده است، پایدار و مستحکم داشته باشد؛ و توفیق ادای شکر این فتح و انعام بزرگ را عنایت فرماید و تمام اعمال ما را مورد قبول درگاه قرار دهد.
محمد رفیع تیموری

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *