نړۍ

حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به شمال غزه

رژیم صهیونیستی شامگاه روز گذشته دو بار مقرهای متعلق به مقاومت را در شمال غزه هدف قرار داد؛ اقدامی که نقض فاحش آتش‌بس به شمار می‌رود.به نقل از «آوا»: پس از پنج روز درگیری شدید، مقاومت فلسطین با میانجیگری مصر، شامگاه گذشته، با رژیم موقت صهیونیستی به توافق آتش‌بس دست یافت.پایگاه خبری سبق-۲۴ گزارش داد که توپخانه رژیم صهیونیستی شامگاه روز (یکشنبه) دو بار مقرهای متعلق به مقاومت را در شمال غزه هدف قرار داده است؛ اقدامی که نقض فاحش آتش‌بس به شمار می‌رود.این پایگاه خبری همچنین خبر داد که نظامیان اشغالگر قدس، به سمت اراضی شرق شهرک بیت حانون واقع در شمال نوار غزه تیراندازی می‌کنند که هنوز خبری از تلفات احتمالی این تجاوز، منتشر نشده است.آتش‌بس از ساعت ۲۲ به وقت محلی اجرایی شد. این توافق، شامل آتش‌بس کامل و توقف کشتار غیر نظامیان و انهدام منازل است. مصر نیز که در این مذاکرات، نقش میانجی را ایفا می‌کرد، طرفین را به اجرای توافق تشویق کرد و گفت که از طریق تماس با آنها، روند اجرای توافق را پیگیری خواهد کرد.روز گذشته منابع عبری نیز گزارش دادند که یک فروند راکت از غزه به سمت شهرکهای اسرائیلی مجاور غزه شلیک شده است. این موشک به سمت عسقلان شلیک شده بود. یک منبع در اتاق عملیات مشترک گروههای مقاومت اما خبر داد که این راکت به خاطر نقص فنی شلیک شده بود و مقاومت، به آتش‌بس پایبند است.
پیش از این نیز، «باراک راوید» خبرنگار و تحلیلگر صهیونیست مدعی شد که «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه امریکا از «ران درمر» وزیر امور راهبردی و دیپلماسی عمومی رژیم صهیونیستی خواسته است که برای دستیابی به آتش بس فوری به منظور بازگرداندن آرامش و جلوگیری از تشدید تنش تلاش کند.
این در حالی است که واشنگتن از زمان آغاز دور جدید تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این تجاوز را محکوم نکرده است و حتی در کنار دولت انگلیس از صدور بیانیه مطبوعاتی شورای امنیت در محکومیت تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه جلوگیری کرد.
بامداد سه‌شنبه هفته گذشته بود که ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که عملیات نظامی جدیدی با نام «الدرع و السهم» (سپر و پیکان)، را علیه نوار غزه آغاز کرده و حملات به مواضع جنبش مقاومت جهاد اسلامی برای سه روز ادامه خواهد داشت.
در دومین روز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین از آغاز عملیات«ثأر الاحرار» (انتقام آزادگان) خبر داد و پاسخ راکتی و موشکی مقاومت آغاز شد. بر اساس جدیدترین آمار از شمار قربانیان فلسطینی در دور جدید تجاوز صهیونیست‌ها به نوار غزه، ۳۳ نفر شهید و ۱۴۷ نفر مجروح شده‌اند.

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *