افغانستان

رئیس عمومی شرکت ساختمانی ۷۷ ترکی:در آینده‌ی نزدیک ظرفیت تولید برق بند کجکی را بیشتر می‌سازیم

شریعت: رئیس عمومی شرکت ساختمانی ۷۷ ترکی در دیدار با رئیس عمومی دفتر ریاست الوزراء گفت که با استفاده از وسایل جدید و مدرن کارهای خوب و باکیفیت عمرانی را در افغانستان انجام می‌دهیم و در آینده‌‌ی نزدیک ظرفیت تولید برق در بند کجکی را بیشتر می‌سازیم.
دفتر مطبوعاتی ریاست الوزرا روز گذشته گفت که: داکتر عبدالواسع رئيس عمومی دفتر ریاست الوزراء با سلیمان جلیو، رئیس عمومی شرکت ساختمانی ۷۷ ترکیه در ارگ دیدار نمود.
در این دیدار داکتر ملا عبدالواسع از فعالیت‌های شرکت یاد شده قدردانی کرد.
وی گفت که «ما از تمام شرکت‌ها و فعالیت‌های امداد رسانی به خصوص شرکت ساختمانی ۷۷ ترکیه، حمایت می‌کنیم که در اینجا فعالیت‌های عمرانی با کیفیت را انجام می‌دهند و با افغانان کمک می‌نمایند».
رئيس عمومی دفتر ریاست الوزراء گفت که شرکت ساختمانی ۷۷ ترکیه در این اواخر در قلات ولایت زابل و ولسوالی ارغنداب کندهار دو پل اساسی را اعمار کرده و برق بند کجکی ولایت هلمند را به گونه‌ی درست تنظیم نموده است که برق را به شمار زیادی از هموطنان ما در ولایات کندهار و هلمند تأمین می‌کند.
رئیس عمومی شرکت ساختمانی ۷۷ کشور ترکیه از حمایت و همکاری مسوولین امارت اسلامی به خصوص رئیس عمومی دفتر ریاست الوزراء تشکر کرد.
موصوف با اشاره به استفاده از وسایل با معیارهای عالی در بند کجکی، گفت که ما در افغانستان با استفاده از وسایل جدید و مدرن کارهای خوب و باکیفیت عمرانی را انجام می‌دهیم.
سلیمان جلیو گفت که: در آینده نزدیک ظرفیت تولید برق در بند کجکی را بیشتر می‌سازیم و با آن ظرفیت ذخیره سازی آب در این بند زیادتر افزایش خواهد یافت.
وی افزود: بند برق کجکی هم اکنون ظرفیت تولید ۱۵۱ میگاوات برق را دارد اما به دلیل برخی از مسائل تخنیکی به تولید ۶۰ میگاوات برق ادامه می‌دهیم و میزان تولید به تدریج افزایش می یابد.
رئیس عمومی شرکت بازسازی ۷۷ کشور ترکیه تصریح کرد که ضمن فعالیت‌های کمکی در بخش‌های مختلف در افغانستان، تلاش داریم تا از طریق انرژی آفتابی، بادی و بند کجکی، برق بیشتر را فراهم سازیم.

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *