افغانستان

سرپرست وزارت صنعت و تجارت: هیئت افغان با مقامات فدراتیف روسیه نشست‌های پر دستآوردی داشتند

سرپرست وزارت صنعت و تجارت در دیدار با کفیل ریاست‌الوزراء پیرامون سفر اخیر هیئت همراهش به روسیه معلومات ارایه نمود و این سفر را پر دستآورد خواند.
دفتر مطبوعاتی ریاست الوزرا دیروز با نشر این خبر گفته است که مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی و کفیل ریاست الوزراء با نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت دیدار کرد.
در این دیدار نورالدین عزیزی گزارش و دستآوردهای سفر خود به روسیه و کشورهای منطقه را با کفیل ریاست الوزراء شریک ساخت و این سفرها را پر دستآورد خواند.
عزیزی گفت که هیئت افغانی با مقام‌های فدراتیف روسیه در خصوص تولید برق در کشور، استخراج معادن، واردات مواد نفتی و خوراکی ومسایل ترانزیتی و اتصال منطقوی نشست‌های مهمی داشت که نتایج آن به نفع افغانستان و منطقه خواهد بود.
وی گفت که هیئت افغانستان در این سفر با رئیس جمهور تاتارستان نیز دیدار کرد.
موصوف همچنان افزود که سفر هیئت افغانی به تاتارستان و اشتراک در یک نشست بین المللی مورد توجه قرار گرفت و هیئت افغانی با نمایندگان کشورهای شرکت کننده روی مسایل تعلیمی و تحصیلی بحث‌های داشت و از همکاری آنان اطمینان حاصل شد.
مولوی عبدالکبیر گفت: گسترش روابط اقتصادی میان امارت اسلامی٬ منطقه و جهان برای همه طرف‌ها مفید است و تلاش‌های وزارت صنعت و تجارت در این زمینه قابل قدر است.
وی افزود که کشورهای منطقه بازار مناسب برای واردات نفت و مواد اولیه برای افغانستان استند و به این بخش توجه خواهد شد.

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *