افغانستان

سفیر جاپان: جاپان آمادۀ همکاری در زمینۀ آموزش مسلکی جوانان است

شریعت: محترم مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزراء روز گذشته با تاکاشی اوکاتا سفیر جاپان در افغانستان، در دفتر کارش دیدار نمود.
در این دیدار، معاون اداری ریاست الوزراء با ابراز سپاسگزاری از حکومت و مردم جاپان به خاطر حمایت شان از مردم افغانستان، گفت که حکومت و ملت افغانستان در مسیر تاریخ با ملت جاپان روابط نیک و حسنه داشته
اند.وی ضمن تشکر از کارکردهای داکتر ناکامورا درعرصه‌های زراعت و صحت در ولایت ننگرهار، خواهان تطبیق پروژه‌های مشابه موصوف در سایر نقاط افغانستان گردید.
معاون اداری ریاست الوزراء از سرمایه گذاری جاپان در بخش‌های ارتقای ظرفیت و تکنالوژی ابراز امتنان نموده، گفت: از اینکه وضعیت امنیتی به خاطر سرمایه گذاری و تطبیق پروژه‌های انکشافی در سراسر افغانستان مساعد است، امیدواریم ادارۀ انکشافی جاپان (جایکا) برنامه ماستر پلان شهر کابل جدید ص۷
را که قبلاً روی دست داشت، عملی سازد.
وی افزود که از کشت، قاچاق، تولید و استعمال مواد مخدر جلوگیری صورت گرفته است. همچنان فساد اداری به صفر تقرب کرده و شرایط سرمایه گذاری در بخش معادن و استخراج آن، کاملاً آماده می‌باشد و جاپان می‌تواند در این عرصه سرمایه‌گذاری نماید.
در مقابل، تاکاشی اوکاتا سفیر جاپان گفت که در بخش‌های مختلف در افغانستان از جمله امنیت، مبارزه با فساد اداری و مواد مخدر پیشرفت‌های خوبی صورت گرفته است.
سفیر جاپان گفت که ظرفیت قوای بشری جوان در افغانستان بسیار زیاد است و ما آماده هستیم در زمینۀ آموزش مسلکی جوانان افغان همکاری کنیم.
وی گفت: از اینکه کشت، قاچاق، تولید واستعمال مواد مخدر در افغانستان کاهش یافته است، جاپان کمک‌های خویش را در این بخش از دو میلیون دالر به سه میلیون افزایش داده است.
محترم مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزراء ضمن استقبال از افزایش کمک های جاپان به سه میلیون دالر به خاطر کشت بدیل و تداوی معتادین گفت که از آمادگی جاپان در راستای آموزش مسلکی جوانان افغان قدردانی می‌کنیم.
وی در اخیر سخنانش، گفت که جامعه بین المللی به شمول جاپان در راستای تطبیق پروژه‌های انکشافی در افغانستان کمک‌های بیشتر نمایند، تا زمینه اشتغال برای جوانان افغان فراهم شده و از مهاجرت‌های آنان جلوگیری صورت گیرد.

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *