افغانستان

ظرفیت آزمایشی لابراتوارهای وزارت فواید عامه از ۴ نوع به ۴۰ نوع مواد افزایش یافته است

وزارت فوایدعامه می‌گوید که بعد از حاکمیت امارت اسلامی افغانستان، به منظور تطبیق باکیفیت پروژه‌ها؛

وزارت فوایدعامه می‌گوید که بعد از حاکمیت امارت اسلامی افغانستان، به منظور تطبیق باکیفیت پروژه‌ها؛ وسایل و ماشینری غیرفعال ریاست لابراتوارها را ترمیم و دو باره فعال نموده. است و برای تجهیز بیشتر لابراتوار این وزارت بعضی وسایل و تجهیزات از خارج کشور خریداری شده است که در نتیجه آن تست مواد از ۴ نوع به ۴۰ نوع افزایش یافته است.
به گفته این وزارت علاوه بر تست مواد در زون مرکز (کابل)، در سال روان هجری شمسی، در زون‌های کندهار و هرات لابراتوارها را فعال نموده و قرار است لابراتوارهای زون ننگرهار، بلخ، پکتیا و کندز در آینده فعال گردد.
این وزارت افزوده است که اکنون در لابراتوارهای این وزارت تست مواد ساختمانی مانند، قیر، سمنت، خاک، کانکرت، جغل، سنگ و دیگر مواد ساختمانی آزمایش می‌شود.
وزارت فواید عامه گفته است که همچنان به تعداد پنج تن از انجنیران تخنیکی ریاست‌های مختلف این وزارت برای مدت ١٥ روز به منظور آموزش در بخش لابراتوارها به کشور ایران فرستاده شده اند.
به گفته این وزارت با فعال شدن این لابراتوارها در قسمت ازمایش (تست) مواد اولیه ساختمانی سهولت ایجاد شده و در بهبود کیفیت بهتر پروژه‌ها مفید واقع خواهد شد.

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *