افغانستان

فیصله کابینه امارت اسلامی:ادارات می‌توانند متقاعدینی که توانایی انجـام کـار را داشته باشند استخـدام نمـایند

شریعت: در نشست کابینۀ امارت اسلامی فیصله گردید که تمام ارگان‌های امارتی می‌توانند آنعده متقاعدینی را که توانایی انجام کار را دارند، به طور باالمقطع استخدام نمایند.

ریاست عمومی اداره امور روز گذشته با نشر خبرنامه‌یی گفت: ۳۰ مین نشست کابینۀ امارت اسلامی به ریاست الحاج ملا محمد حسن آخند برگزار و روی آجندا بحث شد.

در این نشست طرح ترتیب شده از جانب وزارت شهداء و معلولین در مورد کمک‌های نقدی ماهانه به معلولین، بیوه‌ها و یتیمان تائید گردید.

همچنان فیصله گردید که حقوق تقاعد و معلولیت معاش شمرده نمی‌شود، اما تمام ارگان‌های امارتی می‌توانند آنعده متقاعدینی را که توانایی انجام کار را دارند، به طور باالمقطع و معلولین را بگونه رسمی استخدام نمایند.

در نشست مذکور، به کمیسیون اقتصادی وظیفه سپرده شد تا موضوع اعلان تطبیق سروی‌های جیوفزیکی

حوزه احتمالی هرات، کشک- تیرپل) را بررسی و در مورد تصمیم اتخاذ نماید.

همچنان بعد از مشخص نمودن حیثیت حقوقی شرکت زراعتی و مالداری بوستان سبز و مفاهمه با سهمداران قبلی در مورد فعال نمودن آن اجراآت لازم را انجام داده؛ هر گاه سهمداران قبلی در رابطه مشکل دارند، با سایر شرکت‌ها مفاهمه نموده، نتیجه و یا طرحی آن را به نشست کابینه ارایه نماید.

همچنان تقاضای اداره ملی احصائیه و معلومات در مورد قیمت تذکره الکترونیکی پنجصد افغانی، تذکره کاغذی، توزیع مثنی و تائید آن دوصد افغانی، توزیع کارت تولد اطفال دوصد افغانی و از بزرگسالان پنجصد افغانی، توزیع تذکره‌های غیابی جدید یا مثنی و یا تائیدی آن دو صد دالر و توزیع کارت تولد غیابی دوصد دالر تائید گردید.

در این نشست کابینه طرزالعمل ثبت کار خانه‌های خارجی و اقلام دوایی ترتیب شده از جانب اداره ملی دوا و غذا، تصویب و تاریخ (۲۰) ثور هجری شمسی در تقویم به نام روز ملی صادرات تصویب گردید.

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *