افغانستان

مشاور پوتین: روسیه برای کارکنان افغان زمیـنه‌ی کـار را فـراهم مـی‌سازد

نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت کشور، در حاشیه‌ی چهاردهمین «گردهمایی اقتصادی فدراتیف روسیه و جهان اسلام» با روسلان ابوبکر سید حسین ‌ویچ، مشاور رئیس جمهور روسیه دیدار کرد.
وزارت صنعت و تجارت دیروز با نشر خبرنامه‌یی گفت که: در این دیدار دو طرف در رابطه به افزایش داد و ستد تجارتی و فراهم‌سازی تسهیلات در این راستا صحبت کردند.
هم‌چنان آقای سید حسین‌ویچ، از راه ‌اندازی بانک‌داری اسلامی، در چهار جمهوری اسلامی فدراتیف روسیه و دیگر کشورهای اسلامی به شمول افغانستان یاد آور شده و بر افزایش تسهیلات و فراهم‌سازی زمینه‌های تحصیلی بیشتر برای محصلان افغانستان، تأکید کرده است.
وی بیان داشته است که فدراتیف روسیه از کارکنان مسلکی و غیرمسلکی افغانستان حمایت و زمینۀ کار را برای شان در داخل روسیه فراهم می‌کند.
آقای ‌ویچ، هم‌چنان در مورد راه‌های ترانزیتی جهت انتقال اموال صادراتی فدراتیف روسیه از طریق ازبیکستان، ترکمنستان و افغانستان به آب‌های گرم صحبت کرده است.
طبق یک خبر دیگر؛ نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت، در دیدار با رستم مینیخانوف رئیس جمهوری تاتارستان، در مورد روابط دو جانبه بحث کرده و از وی خواسته است که به افغانستان سفر کند.
رئیس جمهوری تاتارستان وعده داده است که در زمان مناسب به افغانستان سفر خواهد کرد.
گفتنی است که یک هیئت امارت اسلامی افغانستان که در رأس آن سرپرست وزارت صنعت و تجارت قرار دارد؛ اخیراً جهت اشتراک در نشست بین‌المللی اقتصادی ۲۰۲۳ روسیه، به آن کشور سفر کرده است.

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *