افغانستان

معاون سیاسی سازمان ملل متحد از دستآوردهای امارت اسلامی قدر دانی نمود

شریعت: مارکس پوتزل، معاون سیاسی نمایندۀ خاص سرمنشی سازمان ملل متحد در دیدار با معاون اداری ریاست الوزراء گفته است، که این سازمان، اقدامات امارت اسلامی در عرصه‌های تأمین امنیت، مبارزه با مواد مخدر و فساد اداری را تحسین می‌نماید و این اقدامات تأثیر مثبت بر تعامل میان امارت اسلامی و جامعه جهانی دارد.
دفتر مطبوعاتی ریاست الوزرا روز گذشته با نشر خبرنامه‌یی گفت، که مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزراء با مارکس پوتزل معاون سیاسی نمایندۀ خاص سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان دیدار نمود.
در این دیدار پوتزل از تأمین امنیت سرتاسری در افغانستان ابراز خرسندی کرد و از تلاش نیروهای امنیتی امارت اسلامی برای برقراری امنیت به همه، تشکری نمود.
معاون سیاسی یوناما در بارۀ نشست در شهر دوحه قطر پیرامون مسائل افغانستان به معاون اداری ریاست الوزراء معلومات ارائه نموده، گفت که در این نشست نمایندگان بیست و دو کشور و دو سازمان بین المللی اشتراک خواهند کرد و در بارۀ امنیت دائمی افغانستان، منطقه‌ و فرا منطقه‌، حقوق بشر و سایر موضوعات مربوط به افغانستان بحث و تبادل نظر صورت خواهد گرفت.
پوتزل اقدامات امارت اسلامی را جهت تأمین امنیت، مبارزه با مواد مخدر و فساد اداری تحسین نمود و گفت که این اقدامات تأثیر مثبت بر تعامل میان امارت اسلامی و جامعه جهانی دارد.
مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزراء امارت اسلامی افغانستان ضمن استقبال از ملاقات با مارکس پوتزل، برگزاری نشست‌های دوجانبه میان مسوولین امارت اسلامی و یوناما را برای ایجاد هماهنگی بیشتر میان امارت اسلامی و ملل متحد مهم خواند.
معاون اداری ریاست الوزراء افزود که امارت اسلامی به قوانین بین المللی، حقوق بشر، تعلیم و آزادی مطبوعات در چوکات اصول شریعت اسلامی و منافع ملی خود احترام دارد.
مولوی عبدالسلام حنفی تأمین امنیت سرتاسری، منع کامل کشت، تجارت، قاچاق و استعمال مواد مخدر؛ و از میان برداشتن فساد اداری را ازد ستآوردهای مهم امارت اسلامی خوانده، گفت که امارت اسلامی به هیچ گروه و فردی اجازۀ استفاده از خاک افغانستان علیه امنیت همسایه‌ها و سایر کشورها را نخواهد داد.
وی همچنان افزود که امارت اسلامی امیدوار است اشتراک کنندگان نشست دوحه بتوانند با توجه به اقدامات مثبت و مهم امارت اسلامی در راستای موضوعات فوق تصمیم مؤثر و مثبت اتخاذ کنند.

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *