افغانستان

ملا خیرالله خیرخواه:وزارت اطلاعات و فرهنگ متعهد به حفاظت از بناهای تاریخی کشور است

ملا خیرالله خیرخواه سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور، به ادامه دیدار از بناهای تاریخی کشور، اخیراً از بنای تاریخی تیرپل هرات بازدید نمود.
پل تاریخی تیرپل بالای دریای هریرود در 90 کیلومتری غرب هرات بین ولسوالی کهسان و غوریان واقع شده است و معماری آن به دوره‌های قبل از تیموریان بر می‌گردد.
مولانا نعیم الحق حقانی رییس اطلاعات و فرهنگ هرات، با اشاره به قدامت تاریخی این بنا گفت که پل تاریخی تیرپل، علاوه بر این که از جاذبه‌های دیدنی به شمار می‌رود، از نظر ساختمانی، ساختار متفاوتی را نیز با خود به همراه دارد.
سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ، دراین دیدار، با تاکید بر حفاظت از بناهای تاریخی گفت: هر بنای تاریخی، بخشی از ارزش فرهنگی و تاریخی کشور بوده و برای حفظ آن٬ این وزارت نهایت سعی و تلاش خود را خواهد کرد.
بربنیاد یک خبر دیگر: ملا خیرالله خیرخواه سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور با حضور داشت معین وزارت داخله و رییس اطلاعات و فرهنگ هرات، از نقطه صفری مرز اسلام قلعه دیدار کرد.
ملا خیرالله خیرخواه در این دیدار، ضمن بررسی ، فعالیت مدیریت اطلاعات و فرهنگ اسلام قلعه را به بررسی گرفت و تاکید داشت که باید تمامی اصول و مقررات امارت اسلامی در این مکان مهم مد نظر گرفته شود.
سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور همچنان، از کمیساری اسلام قلعه دیدن کرد.

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *