افغانستاناقتصاد او رغونه

وزارت صنعت و تجارت: میزان صادرات تا ختم سال جاری به دو میلیارد دالر می‌رسد

وزارت صنعت و تجارت می‌گوید که تا پایان ختم سال جاری شمسی، صادرات کشور به ارزش دو میلیارد دالر افزایش خواهد یافت.
مسوولان این وزارت می‌گویند که بیشترین میزان صادرات کشور در سال جاری به کشور پاکستان انجام شده که ارزش آن به بیش از یک میلیارد دالر می‌رسد.
آخندزاده عبدالسلام جواد، سخنگوی وزارت صنعت و تجارت، می‌گوید: «الحمدالله صادرات ما امسال نسبت به سال گذشته خیلی خوب بود، اهدافی که ما تعیین کرده بودیم، به آن اهداف تقریباً رسیدیم.»
آقای جواد افزود: «هم‌چنان امسال صادرات که ما داشتیم، هدف ما تقریباً در حدود دو میلیارد دالر بود که ان‌شاء‌الله به دو میلیارد دالر خود را می‌رسانیم، حالا هم نزدیک شدیم، تقریباً در ده ماه گذشته ما توانستیم در حدود یک میلیارد و هشتصد میلیون دالر صادرات داشته باشیم.»
از سویی هم، مسوولان اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری نیز امیدوارند تا پایان سال جاری، صادرات کشور به دو میلیارد دالر افزایش یابد. به گفتۀ آنان، روند صادرات کشور به خوبی پیش می‌‎رود.
خان جان الکوزی، عضو اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری، در مورد افزایش صادرات گفته است: «روند صادرات به گونۀ می‌بایست آن جریان دارد، نسبت به سال گذشته بهتر شده است و تلاش‌ها ادامه دارد که به هدف تعیین‌شدۀ دو میلیارد دالر برسیم.»
گفتنی است که کارشناسان اقتصادی نیز از افزایش میزان صادرات در سال جاری خوشحال اند و از وزارت صنعت و تجارت می‌خواهند که برای گسترش صادرات به دنبال بازارهای مختلف باشند و به یک بازار متکی نباشند.

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *