افغانستان

کتابخانه‌‌های عامه، به زودی دیجیتالی می‌شود

مهاجر فراهی معین امور نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ دیروز از بخش‌های کتابخانۀ عامه کابل دیدن کرد و گفت وزارت اطلاعات و فرهنگ درغنی سازی این بخش تلاش می‌کند.

مهاجر فراهی معین امور نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ دیروز از بخش‌های کتابخانۀ عامه کابل دیدن کرد و گفت وزارت اطلاعات و فرهنگ درغنی سازی این بخش تلاش می‌کند.

فراهی گفت» در نشستی که با برخی از ناشران کتب داشتیم، آنان وعده کردند که به خاطر غنی سازی کتابخانه‌های عامه  کمک خواهند کرد.

به گفتۀ فراهی، کتابخانه‌های عامه که یکی از مراکز فعال فرهنگی است. بیشتر پژوهشگران و نویسنده‌ها و به خصوص محصلان و شاگردان مکاتب، برای تهیه مواد معلوماتی، به این ریاست مراجعه می کنند، آنان باید به کتب‌های مورد نیاز شان دسترسی داشته باشند.

کتابخانه‌‌ی عامه شهر کابل که در قسمت چهار راهی ملک اصغر کابل  موقعیت دارد، با سابقه‌ترین کتابخانه عامه در کشور است، به زودی به گونه‌یی دیجیتالی تنظیم خواهد شد.

قاری عبیدالله حنیف رئیس عمومی کتابخانه عامه کابل در این باره به خبرنگارآژانس باختر گفت: در یک سال گذشته بیش از ده هزار جلد کتاب را برای این ریاست جمع آوری کردیم و تلاش داریم با همکاری وزارت اطلاعات و فرهنگ به زودی روند دیجیتال سازی کتابخانه عامه آغاز شود و در این راستا پیشرفت‌هایی نیز صورت گرفته است.

فتح الله وافی آمرکتابخانه‌های مرکزی ریاست عامه کتابخانه‌های عامه می‌گوید در این ریاست هشت تالار در بخش مختلف از جمله تالار مجلات، افغانستان شناسی، اطفال و بخش توزیع  برای مراجعین مد نظر گرفته شده است. به همین ترتیب  کتابخانه‌های عامه در بیشترین ولایات کشور فعال است.

کتابخانه عامه کابل  در سال 1345 شمسی ایجاد شده است.

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *