افغانستان

کمک نقدی اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری هرات با زلزله‌زدگان ترکیه

به ادامه کمک‌های بشردوستانه از افغانستان، این‌بار اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری هرات بیش از ۵۰ هزار دالر به زلزله‌زدگان ترکیه کمک کرده است. این بسته کمکی طی مراسم رسمی به سرقنسول جمهوری ترکیه در هرات تحویل داده شد سوولان اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری هرات تأکید کردند که هرچند این مبلغ در برابر خساراتی که بر اثر زلزله به مردم ترکیه وارد شده ناچیز است، اما این می‌تواند یک پیام دوستی و همکاری را به مردم و دولت ترکیه برساند.
یونس قاضی زاده، رییس اتاق تجارت وسرمایه‌گذاری هرات گفت: «امروز صرفاً اتاق ولایتی ولایت هرات مبلغی را به‌حیث یک پیام به کشور ترکیه کمک و مساعدت کرد. پنجاه و شش هزار و پنجصد دالر توسط تجار و اتاق ولایتی هرات نقداً به قنسولگری محترم ترکیه توسط والی صاحب ولایت هرات و اتاق تجارت تقدیم شد.»
در این مراسم مقام‌های محلی هرات نیز از کمک‌های بشردوستانه ترکیه که همواره به مردم افغانستان رسیده است قدردانی کردند.
والی هرات تأکید کرده است که مردم دو کشور در کنار هم ایستاده اند و در شرایط خاص همواره برای همدیگر همکاری و همدردی نموده اند.
نوراحمد اسلام جار، والی هرات گفت: «ملت عزتمند افغانستان و خصوصاً مردم هرات در همه برهه‌ها آماده خدمت برای برادران ترک خود در ترکیه بوده‌اند و اگر امکانات مساعد باشد آماده خدمت برای برادران مستضعف خود در سوریه نیز اند.»
در همین حال، سینان الیخان، سرقنسول ترکیه در هرات گفت: «من به نمایندگی از مردم ترکیه از این کمک‌های نقدی که نمونه دیگری از همبستگی در شرایط سخت بین برادران افغان و ترک است، تشکر می‌کنم.»
پیش از این نیز امارت اسلامی ۱۵ میلیون افغانی به زلزله‌زدگان ترکیه و سوریه و جمعیت هلال احمر افغانستان، بیش از چهار میلیون افغانی به زلزله‌زدگان ترکیه کمک کرد.

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *