افغانستاناقتصاد او رغونه

کمېسیون اقتصادی ریاست الوزراء: کار بند‌های بخش آباد و کمال خان تسریع یابد

شریعت: در نشست کمیسیون اقتصادی ریاست الوزراء فیصله گردید تا کمیته‌یی به منظور جلوگیری از واردات مواد خوراکی و ادویه‌یی بی کیفیت و غیر قانونی به ریاست ادارۀ ملی غذا و ادویه و با شرکت نماینده‌های ریاست عمومی استخبارات، وزارت‌های صنعت و تجارت، مالیه، زراعت، آبیاری و مالداری ایجاد گردد تا راهکاری جامع را در این خصوص به کمیسیون اقتصادی پیشکش نمایند‌.
دفتر مطبوعاتی ریاست الوزرا روز گذشته با نشر این خبرنامه‌یی گفت: نشست کمیسیون اقتصادی به ریاست ملا عبدالغنی برادر آخند معاون اقتصادی ریاست الوزراء برگزار شد.
در این نشست بعد از بحث فیصله شد که وزارت‌ها و ادارات ذیربط بعد از توشیح بودجه مربوط، کار باقی ماندۀ بند بخش آباد ولایت فراه و بند کمال خان ولایت نیمروز را سرعت ببخشند.
همچنان در نشست گزارش ارائه شده و پیشنهادات مرتبط به آن از طرف وزارت مالیه مبنی بر تطبیق فرمان امیرالمؤمنین ‹حفظ الله› در مورد فعال ساختن منابع عایداتی تایید و فیصله بر آن شد تا با مقام عالی رهبری شریک گردد.
در این خصوص به معاونیت اقتصادی و وزارت مالیه وظیفه سپرده شد تا در حصه فعال نمودن این منابع عایداتی بیشتر سعی نمایند.
همچنان جهت تقویت منابع عایداتی به تمامی وزارت ها و ادارات هدایت داده شد که راهکار خویش را غنی و با معاونیت اقتصادی شریک کنند.
در این نشست به ریاست اداره ملی غذا و ادویه وظیف سپرده شد کمیته‌‌‌یی که از نماینده‌های ریاست عمومی استخبارات، وزارت های صنعت و تجارت، مالیه، زراعت، آبیاری و مالداری، ایجاد نمایند تا راهکار جامعی را به منظور جلوگیری از واردات مواد خوراکی و ادویه‌یی بی کیفیت و غیر قانونی، به کمیسیون اقتصادی پیشکش نمایند.
بعد از همین فیصله کمیسیون اقتصادی تمامی شرکت‌ها و تاجران مکلف گردیدند تا تمام واردات خود را در ظرف یک و نیم ماه مطابق اصول اداره ملی غذا و ادویه عیار کنند، اگر بعد از مدت تعیین شده از واردات مواد خوراکی و ادویه‌‌يی بی کیفیت اجتناب نه نمودند با آنها بر خورد قانونی خواهد شد.
همچنان در نشست به هدف رسانیدن برق به ولسوالی های قوش‌ تیپه و درزآب جوزجان به اعضای کمیته تخنیکی ایجاد شده از سوی شرکت برشنا وظیفه داده شد تا به ولسوالی های یاد شده سفر نمایند و موضوع تمدید شبکه برق در ولسوالی‌های یاد شده از نزدیک بررسی و گزارش خویش را جهت تصمیم‌گیری به کمیسیون اقتصادی ارائه دارد.
در پایان نشست طرح شاروالی کابل مبنی برقرارداد پروژه‌های مشارکت عامه و خصوصی زمین های مناطق مربوط به سینمایی بهزاد، ساحه مقابل این سینما و عقب قاضی پلازا در مکروریان سوم از طریق داوطلبی آزاد تائید گردید.

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *