افغانستان

آغاز روند گسترش خدمات مخابراتی به ساحات دوردست پکتیا

مسئولان ریاست مخابرات پکتیا از آغاز روند نصب پایه‌های جدید مخابراتی در ساحات دوردست این ولایت خبر‌ می‌دهند.

آنان این اظهارات را در مراسم افتتاحیه آنتن‌های نصب شده از سوی شرکت مخابراتی افغان بیسیم در ولسوالی زرمت پکتیا بیان کردند.

سلام شریفی، مسئول شرکت افغان بیسیم در زون جنوب شرق می‌گوید: «امروز در منطقه سهاک ولسوالی زرمت، سایت افغان بیسیم را افتتاح کردیم. با این کار، مردم سهاک از کیفیت بهتر

خدمات تلفونی و خدمات سریع انترنتی بهره مند می‌شوند.»

مسئولان در ریاست مخابرات ولایت پکتیا هم که در این مراسم اشتراک کردند می‌گویند علاوه بر ولسوالی زرمت در بسیاری از مناطق دوردست این ولایت سایت‌های جدید را فعال خواهند کرد.

نصرت الله هجرت، رییس مخابرات و تکنالوژی ولایت پکتیا می‌گوید: «تمام ساحات ولسوالی‌های پکتیا را که درآن خدمات مخابراتی وجود ندارد، در برنامه گرفته ایم، مانند زرمت و سایر ولسوالی ها.»

حضرت محمد وطنپال، مسئول ولایتی اداره اترا می‌گوید: «ما از این بیشتر تلاش می‌کنیم. اداره اترا هم قصد دارد ساحات محروم را زیر پوشش بیاورد.»

با این حال باشندگان ولایت پکتیا از شرکت‌های مخابراتی خصوصی و دولتی می‌خواهند که با توجه به وسعت این ولسوالی، فعالیت‌های خود را گسترش دهند.

عبدالحمید فیضان، باشنده ولسوالی زرمت پکتیا می‌گوید: «بیست سال می‌شود که زرمت با مشکلات مخابراتی مواجه است. از شرکت افغان بیسیم بسیار تشکر که مشکلات ما را حل کرد.»

بربنیاد معلومات ریاست مخابراتی و تکنالوژی ولایت پکتیا، پس از روی کار آمدن امارت اسلامی تاکنون حدود ده سایت جدید مخابراتی در این ولایت فعال شده است.

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *