افغانستان

امتحان اختصاصی چهارده‌پاسان برگزار گردید

امتحان اختصاصى چهارده پاسان، پوهنځى های شبانه و مدارس دینی کابل و ۲۳ ولایات کشور به گونهٔ شفاف

امتحان اختصاصى چهارده پاسان، پوهنځى های شبانه و مدارس دینی کابل و ۲۳ ولایات کشور به گونهٔ شفاف برگزار گردید.
در این امتحان به حدود ۷۹۰۰ داوطلب کارت‌های شمولیت امتحان توزیع شده بود که از جمله ۲۶۰۰ تن از ولایت کابل و ۵۳۰۰ تن از ولایات دیگر اشتراک ورزیده بودند.
از طریق این امتحانات علمای کرام و فارغان مدارس شامل پوهنځی‌‌‌های شرعیات و تعلیمات اسلامی، تعداد زیاد جوانان شامل پوهنځی‌‌‌های شبانه و از طریق امتحان اختصاصی چهارده پاسان در رشته‌های مربوطه شامل برنامه‌های لیسانس می گردد.
شیخ عبدالباقی حقانی رئيس عمومی ادارهٔ ملی امتحانات در جریان باز نمودن صندوق سؤالات به داوطلبان از شفافیت کامل در امتحانات اطمینان داد و رقابت علمی آن‌ها را جهت راه یافتن به نهاد های تحصیلی تحسین نمود.
شیخ عبدالباقی حقانی گفت: در این امتحان سؤالات هر بخش طبق نصاب‌های مربوطه طوری ساخته شده که برای اشتراک کننده گان قابل درک بوده و به فصاحت و گرامر آن توجه زیاد صورت گرفته است.
امتحان اختصاصی چهارده پاسان، پوهنحی‌های شبانه و مدارس دینی، بخشی از امتحان کانکور عمومی می‌باشد که برای مدت کوتاه تعطیل شده بود و روز پنجشنبه خوشبختانه به گونهٔ شفاف و منظم از سوی ادارهٔ ملی امتحانات اخذ گردید. نتایج امتحانات مذکور در چند روز آینده اعلان خواهد شد.

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *