سرمقالې

بهار نویدبخش بازسازی

با رسیدن فصل بهار، طبیعت دوباره لباس سبز بر تن می‌کند، چکامک‌های هزار دستان و قمری‌های نغمه‌ سرا، نغمه‌های فرح‌بخش سر می‌دهند که انسان را به مهر ورزی، گره‌گشایی و همگرایی فرا می‌خواند.
از اینرو گفته می‌توانیم که بهار پیام‌آور تعادل، تأمل و تسامح است، زیرا در سایه این ویژگی‎ها انسان به کمال می‌رسد و از سوی هم با فرا رسیدن بهار و زنده شدن دوباره طبیعت، رحمت و محبت خداوند عزوجل را به یاد می‌آوریم که بدون‌شک، چشمه مهر ایزد متعال همواره به سوی آدمیان و همه موجودات، سرازیر است.
روی این لحاظ، باید اذعان نمود که بهار یکی از با شکوه‌ترین، جلوه‌های خداوند(ج) در جهان هستی است که می‌توان با تماشای آن، نقبی به عالم معنا زد و راهی به سوی او تعالی یافت، جمال پروردگار عالمیان را به تماشا نشست.
بنا برین به عقیده انسان‌های آگاه به ویژه مسلمانان، طبیعت به عنوان یکی از نشانه‌های خداوند سبحان و سرشار از درس و عبرت است به قول عارف: دلی که بیدار است در هر پدیده‌یی عبرتی می‌گیرد و از هر نشانه‌یی درس می‌آموزد.
مردم افغانستان در حالی به استقبال فصل بهار می‌روند که پروژه‌های عمرانی و بازسازی در شهر کابل و سایر شهرها در حال اجرا است که تطبیق این پروژه‌ها، نویدبخش امروز و فردا می‌باشد و هموطنان ما را به آینده تابناک امیدوار می‌سازد.
پس ای هموطن اگر طبیعت زیبا و شگوفا می‌‎شود ما نیز می‌توانیم در خود تغییر بیاوریم و کمر همت بربندیم در راه شگوفایی و عمران کشور دست به دست هم دهیم و بدانیم که این سرزمین را جزء مردم شریف افغانستان هیچ بیگانه‌یی آباد نمی‌کند، روی این اساس زندگی را در جمع هموطنان خود در کشورآزاده و سربلند افغانستان، زیبا ببینیم، دست اخلاص، صداقت، صمیمیت و همدلی را با هم دهیم، دردها و زخم‌های ناشی از جنگ‌های تحمیلی را التیام بخشیم و خلاصه کلید حل معضلات کشور را به دست خود گیریم، زیرا بیگانگان امتحان خودرا داده‌اند که هیچ‌گاهی به نفع ما نبوده و نخواهد بود.

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *