افغانستان

سفیر ایران در کابل: بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاری در حوزه معادن افغانستان به وجود آمده‌است

آژانس باختر: سفیر ایران در کابل٬ شرایط کنونی را بهترین فرصت برای سرمایه گذاری در معادن افغانستان

آژانس باختر: سفیر ایران در کابل٬ شرایط کنونی را بهترین فرصت برای سرمایه گذاری در معادن افغانستان می داند.

حسن کاظمی قمی سفیر و نماینده ویژه رییس جمهور ایران برای افغانستان می‌گوید: اکنون بهترین فرصت برای سرمایه گذاری در حوزه معادن افغانستان به وجود آمده‌است و ما سرمایه گذاران ایرانی را تشویق به این کار می کنیم.
این دپیلمات ایرانی این گفته ها را، به روز چهارشنبه 21 جدی، در مصاحبه با خبرگزاری بازار بیان داشته است.
او گفته است: همکاری با افغانستان در حوزه‌های مختلف، به‌عنوان یکی از راهبردهای اصلی ایران، مبتنی بر نگاه انسان‌دوستانه و اخلاقی – اسلامی و تامین منافع اقتصادی، در دستور کار کشورش قرار دارد.
او از اهمیت صنعت فولاد در کشورش سخن گفته و افزوده است که هیچ کشوری بهتر از افغانستان در حوزه معادن برای ایران، وجود ندارد.
قمی افزوده است: “افغانستان با توجه به روابط برادری، همسایه‌گی و نزدیکی مسافت، از نظر انجام فعالیت‌های اقتصادی و انتقال دانش و فناوری برای ایران یک کشور نزدیک است. لذا، ما می‌توانیم در این حوزه وارد عمل شده و به سرمایه‌گذاری بپردازیم که در این صورت هم این حوزه به توسعه اقتصاد افغانستان کمک می‌کند و هم برای تولید صنعت فولاد جمهوری اسلامی بسیار کارآمد است.”
سفیر ایران در کابل گفته است که در حال حاضر بخشی از نیازهای کالاهای اساسی ایران، از طریق واردات از کشورهای دوردست مانند استرالیا، برازیل و کشورهای امریکای لاتین تامین می‌شود، در حالی‌ که ایران می‌تواند، از افغانستان کار گیرد.
باید گفت که چندی قبل سرپرست وزارت معادن و پترولیم افغانستان در دیداری با شماری از سرمایه گذاران ایرانی از آنان خواسته بود که در بخش معادن افغانستان سرمایه گذاری کنند.
همچنان افغانستان از سرمایه گذاران کشورهای دیگر هم خواسته است که از فرصت‌های موجود در افغانستان استفاده کنند و در بخش های مختلف سرمایه گذاری کنند.

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *