افغانستان

بیستم ثور روز ملی صادرات نام‌گذاری شد

وزارت صنعت و تجارت طی یک اطلاعیه‌ی از 20ثور به عنوان روز ملی صادرات خبر داده است. این وزارت گفته است: چنانچه اطلاع دارید، از اوایل استقرار امارت اسلامی در افغانستان، وزارت صنعت و تجارت با حمایت جدی مقامات عالیه در تلاش رشد و افزایش صادرات با فراهم‌آوری سهولت‌های بیشتر و بهتر و رفع موانع و چالش‌ها در روند صادرات و تسهیل امور صادرات بوده و با هماهنگی ادارات دولتی و سکتورخصوصی؛ زمینه‌ها و فرصت‌های بهتری را برای صادرکنندگان و دادوستد تجاری مساعد نموده که این امر سبب رشد قابل ملاحظه صادرات کشور تا ۲ میلیارد دالر آمریکایی در سال گذشته گردید. ص5

وزارت صنعت و تجارت به منظور حمایت هرچه بیشتر از صادرکنندگان و روند صادرات کشور؛ پیشنهاد شماره (105) مورخ 23/7/1444 خویش را مبنی بر نام‌گذاری تاریخ 20ثور هجری خورشیدی در تقویم کشور بنام «روز ملی صادرات» به مقام محترم ریاست الوزراء تقدیم نمود که خوشبختانه کابینه ا.ا.ا در جلسه شماره (30) مورخ 9/9/1444، در بند (30) مصوبه خویش، 20ثور را به عنوان «روز ملی صادرات» در تقویم کشور تصویب نمود.

وزارت صنعت و تجارت این روز را به تمام تجار ملی، صادرکنندگان و مؤلدین کشور تبریک و تهنیت عرض نموده، به نمایندگی از امارت اسلامی؛ یک افغانستان صادرات محور و سکتورخصوصی پویا از بارگاه الهی استدعا می‌نماید.

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *