افغانستان

تولید 200 میگاوات برق از منابع بادی در هرات

وزارت انرژی وآب با یک شرکت ترکی تفاهمنامه همکاری را به امضا رسانید که به موجب آن، شرکت یاد شده در هرات، ۲۰۰ میگاوات برق از منابع بادی تولید می‌کند.
این تفاهمنامه از سوی ملا عبدالطیف منصور، سرپرست وزارت انرژی و آب و سلیمان جیلیو، رییس شرکت ساختمانی ۷۷ ترکیه در کابل امضا شد.
ملا عبدالطیف منصور سرپرست وزارت انرژی و آب در مراسم عقد این تفاهمنامه گفت: «ایجاد سهولت و ارائه خدمات به شهروندان کشور وظیفه‌ی ماست و ما توانستیم در بسیار وقت کم در بخش تولید انرژی و مدیریت آب به پیشرفت‌های چشم‌گیری برسیم».
سرپرست وزارت انرژی و آب افزود: به دلیل با اعتبار بودن شرکت ساختمانی ۷۷ ترکی در اجرای تعهدات شان و کار خوب آنان، در چندین پروژه‌ی دیگر نیز، تفاهمنامه همکاری برای تولید برق بادی به امضا رسیده است .
هزینه‌ی این پروژه را شرکت ۷۷ ترکی پرداخت می‌کند و امکان دارد که در آینده‌ برای ولایت‌های فراه، نیمروز و بادغیس نیز، چگونگی تولید برق از منابع بادی و هزینه‌ی آن سروی شود.
سلیمان جیلیو رییس شرکت ساختمانی ۷۷ ترکی گفت که این پروژه باید تا دو سال دیگر به فعالیت آغاز کند و برای اجرایی شدن آن باید گام‌های جدی برداشته شود. به گفته‌ی او، افغانستان سرشار از منابع تولید انرژی بادی و آبی است و این کشور می‌تواند در آینده به کشور‌های همسایه برق صادر کند.
گفتنی است، تفاهمنامه تولید ۲۰۰ میگاوات برق از منابع بادی هرات در حالی با شرکت ساختمانی ۷۷ ترکی، امضا شد که این شرکت برنامه افزایش تولید برق در بند کجکی هلمند را نیز زیر دست دارد.

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *