افغانستان

روند ثبت و توزیع اسناد برای وسایط دست راست «یک کلید» آغاز گردید

ریاست عمومی پولیس ترافیک صدور اسناد برای موترهای یک کلید دست راست را آغاز نمود.
این مطلب را پاسوال حسیب الله مختار، رئیس عمومی پولیس ترافیک در کنفرانس مطبوعاتی که در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت روز گذشته ۲۰ حوت سال روان، برگزار گردید، اظهار داشت.
مولوی محمد نبی عمری، معین وزارت امور داخله در این کنفرانس گفت: معضل وسایط یک کلید دست راست از مدت ها لاینحل باقی مانده و خوشبختانه ریاست عمومی پولیس ترافیک برای حل این معضل، طرح مشخصی را ترتیب نموده و اینک طبق هدایات مقامات ذیصلاح، تطبیق آن سر از امروز در سراسر کشور آغاز می‌شود.
معین وزارت امور داخله از خدمات ریاست عمومی پولیس ترافیک تقدیر به عمل آورد، ضمن اینکه در خصوص تطبیق این طرح وعده همکاری همه جانبه نمود، از مردم خواست تا قوانین ترافیکی را به گونۀ جدی رعایت نمایند.
سپس، پاسوال حسیب الله مختار، رئیس عمومی پولیس ترافیک گفت: طی سه دهه‌ی اخیر، وسایط نقلیه یک کلید دست راست به گونۀ غیر قانونی وارد کشور شده که این امر مشکلات زیادی را در نظام ترافیکی و نظم شهری، به وجود آورده است.
به گفتۀ موصوف، به منظور بهبود نظم ترافیکی، کاهش سطح جرایم جنایی و تقویت اقتصاد کشور، بر اساس فیصله کابینه امارت اسلامی، پلیت و جواز سیر سه ساله به وسایط نقلیه یک کلید دست راست، داده می‌شود.
رئیس عمومی پولیس ترافیک افزود: مراکز ثبت وسایط در مرکز و ولایات فعال گردیده و تسهیلات لازم برای ثبت وسایط نقلیه یک کلید دست راست نیز فراهم شده است.
پاسوال حسیب الله مختار اضافه کرد: روند ثبت وسایط نقلیه یک کلید دست راست در سراسر کشور، سر از تاریخ 20 حوت سال روان آغاز می شود و از هموطنان خواست تا وسایط نقلیه خویش را ثبت نمایند.
رئیس عمومی پولیس ترافیک تاکید ورزید: متصرفین تا سه ماه آینده، وسایط نقلیه خویش را ثبت نمایند.
سمونمل عبدالودود خیرخواه مدیر پلان ریاست پولیس ترافیک گفت: از آغاز سال ۱۴۰۱ تا اخیر ماه دلو سال جاری، به تعداد ۱۱۵۰ حادثه ترافیکی در کشور رخ داده است که بر اثر آن ۸۰۰ تن جان‌باخته و نزدیک به ۲ هزارنفر زخمی شده اند.
گزارشگر: محمد رفیع تیموری

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *