افغانستان

سرپرست وزارت صنعت و تجارت: کاغذپرانی در ادارات دولتی کاملاً محو می‌شود

سرپرست وزارت صنعت و تجارت دیروز در نشستی گفت که قوانین غربی در ادارات دولتی به نفع کشور و مردم افعانستان نیست و همچنین قابل تطبیق نمی‌باشد. آنان پیشرفت کشور را با تجارت و صنعت همراه دانسته و از تاجران خواستند، تا از خارج به کشور برگردند و در قسمت سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف همکار تاجران داخلی باشند.
به گزارش «آوا»، نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت روز دوشنبه، ۲۵ ثور، طی کنفرانس مطبوعاتی گفت که در ماه مبارک رمضان نشست‌های بخاطر ایجاد سهولت‌ها برای تاجران صورت گرفته است و اکنون در همه عرصه‌ها سهولت به وجود آمده است.
وی افزود که ایجاد سهولت مطابق خواهشات ملت و سکتور خصوصی بوده است، قوانین خارجی به سود کشور و مردم افغانستان نیست و تاکنون قابل تطبیق نبوده است.
عزیزی تصریح کرد که در تمام بخش‌ها بخصوص در ۲۷ موارد امروز در قسمت تجارت و مالیات سهولت به وجود آمده است و آنان کوشش می‌کنند تا در بخش‌های دیگر نیز در قسمت تسهیل سازی قوانین کار صورت گیرد.
وی با اشاره به کاغدپرانی‌ها در ادارات دولتی گفت که در قسمت از بین بردن کامل آن در ادارات حکومتی تلاش می‌کنند.
عزیزی در بخش از سخنانش با اشاره به حکومت‌داری برقی اضافه کرد که آنان در قسمت حکومت برقی تلاش می‌کنند و در صورت به میان آمدن آن، با کشورهای جهان اول می‌توانند رقابت کنند.
عزیزی در ادامه از عالیقدر امیرالمؤمنین حفظه‌الله، رهبر امارت اسلامی یاد کرد که در دیدارهایش با وی، از دلسوزی و نزدیکی با ملت سخن گفت و اضافه کرد که موصوف راهکارهای زیادی برایش داده است.
سرپرست وزارت صنعت و تجارت در اخیر از رسانه‌ها و خانواده‌ها خواست تا در قسمت فرهنگ‌سازی مالیات تلاش‌ کنند. وی در ادامه تطبیق قوانین مالیاتی را سخترین قوانین در کشور و جهان دانست.
این‌مقام وزارت صنعت و تجارت از سرمایه‌گذاران خواست تا به کشور برگردند و در قسمت سرمایه‌گذاری در کشور سهم بگیرند.
در همین حال، یونس مومند، رییس اتاق تجارت و سرمایه گذاری گفت که پیشرفت یک کشور با تجارت و صنعت همراه است و باید با همدیگر در این قسمت همکاری کنیم.
وی افزود که در قسمت ایجاد بسته‌های تشویقی برای تجاران باید کار صورت گیرد، تا تاجران به کشور برگردند.
وی در اخیر از تاجران خواست تا به کشور برگردند و در قمست سرمایه‌گذاری و تجارت در افغانستان سهم بگیرند.

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *