افغانستان

شبکه‌های اجتماعی فیسبوک، یوتیوب و توییتر در پاکستان مسدود شد

وزارت امور داخله پاکستان همزمان با نا آرامی‌ها پس از دستگیری عمران خان، نخست وزیر سابق این کشور خدمات تلفن همراه را در سراسر پاکستان کاهش داده و دسترسی به فیسبوک، یوتیوب و توییتر را مسدود کرد.به نقل از خبرگزاری آوا: وزارت امور داخله پاکستان دسترسی به شبکه‌های اجتماعی فیسبوک، یوتیوب و توییتر را مسدود کرد.
روزهای اخیر پس از بازداشت نخست وزیر برکنار شده پاکستان، شهرهای مختلف این کشور صحنه تظاهرات حامیان عمران‌ خان شد و این وضعیت منجر به درگیری‌های شدید میان نیروهای امنیتی و معترضان شد که گفته می‌شود ۱۰ نفر کشته و صدها نفر
دیگر زخمی شدند.
بیش از ۱۴۰۰ نفر در شهرهای مختلف پاکستان بازداشت شدند که افراد نزدیک به عمران‌ خان به ویژه مسوولان ارشد حزب تحریک انصاف از جمله «شاه محمود قریشی» وزیر سابق امور خارجه و نفر دوم حزب عمران‌خان در میان بازداشت شدگان هستند.
عمران خان سه‌شنبه گذشته در ارتباط با پرونده فساد اداری بازداشت و سپس روز پنجشنبه با حکم رئیس استره محکمه پاکستان آزاد و موظف شد برای کسب قرار وثیقه به دادگاه مراجعه کند.
در همین حال؛ نخست وزیر سابق پاکستان، یک روز پس از آزادی با قید وثیقه با انتقاد از ستره محکمه این کشور گفت: زمان آن فرا رسیده که ملت علیه ستره محکمه بایستند.

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *