افغانستان

شیخ ندا محمد ندیم برنامه‌ها و نیازمندی‌های وزارت تحصیلات عالی را با عبدالسلام حنفی شریک ساخت

شریعت: مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزرای امارت اسلامی افغانستان، در دیداری با

شریعت: مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزرای امارت اسلامی افغانستان، در دیداری با شیخ ندا محمد ندیم سرپرست وزارت تحصیلات عالی و مسوولان این وزارت، پیشنهاد‌های آنان را در رابطه به بهبود وضعیت تحصیلی در کشور شنید.
در این دیدار، در رابطه به پروژه‌های نیمه کارۀ وزارت تحصیلات عالی و جا دادن آن‌ها در بودجۀ سال مالی ۱۴۰۲، تزئید در تشکیل اکادمیک و اداری آیندۀ آن وزارت، حمایت از افزایش معاش استادان و برخی مسایل دیگر بحث صورت گرفت.
همچنان در این نشست، روی دادن امتیاز بهتر به استادان دارای سند دکتورا، منظوری تشکیل بخش‌های تخصصی در پوهنتون‌های زون‌ها، معافیت استادان از پرداخت فیس برنامه ماستری و دکتورا و طرح معاش برنامۀ ماستری و دکتورا بحث شد.
به همین ترتیب چگونه گی استفادۀ مشترک وزارت‌خانه‌های مرتبط از فرصت‌ها و امکانات وزارت تحصیلات عالی٬ ایجاد زمینۀ کار برای محصلان فارغ التحصیل، در نظرگرفتن بودجه انکشافی برای برنامه‌های تحقیقاتی، اختراعات و نوآوری پوهنتون‌ها در سال ۱۴۰۲، تکمیل کردن کارها و افتتاح شهرک استادان پوهنتون تخار، در نظر گرفتن حقوق برای همکاران تخنیکی (لابرانت) پوهنتون‌ها، بررسی گرفته شد و دراین زمینه ها، تصامیم لازم اتخاذ شد.

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *