افغانستان

مولوی عبدالکبیر در دیدار با معاون نمایندۀ خاص سازمان ملل: چوکی افغانستان در سازمان ملل باید به امارت اسلامی سپرده شود

شريعت: معاون سياسي رياست الوزراء درديدار با معاون نمايندة خاص سازمان ملل، براي افغانستان گفت امارت اسلامي تمام شرايط به رسميت

شريعت: معاون سياسي رياست الوزراء درديدار با معاون نمايندة خاص سازمان ملل، براي افغانستان گفت امارت اسلامي تمام شرايط به رسميت شناختن را تکميل کرده است و سازمان ملل، بايد چوکي افغانستان در آن سازمان  را به حکومت اين کشور بسپارد.

دفترمطبوعاتي رياست الوزراء روز پنجشنبه با نشر خبرنامه‌يي گفت: که مولوي عبدالکبير با مارکوز پوتزل معاون نمايندة خاص سازمان ملل، براي افغانستان در قصر سپيدار ديدار کرد.

دراين ديدار، مارکوز پوتزل گفت «ماموريت يوناما در افغانستان و کمک‌هاي بشري سازمان ملل به افغانان ادامه دارد٬ يوناما حيثيت يک پل ميان حکومت افغانستان و جامعه بين‌المللي را دارد و تلاش مي‌کند که فاصله ميان آنها دور نشود».

مارکوز پوتزل افزود که سازمان ملل، به دين و فرهنگ افغان‌ها احترام دارد، اما از وضعيت کنوني در خصوص تعليم و کار زنان قانع نيست و فرمان‌هاي اخير امارت اسلامي، بالاي کار و کمک‌هاي جامعه بين‌المللي تأثير منفي خواهد گذاشت٬ امارت اسلامي افغانستان، بايد خواست جامعه بين‌المللي را در رابطه به تعليم و کار زنان و حکومت همه شمول در اين کشور بپذيرد.

مولوي عبدالکبير معاون سياسي رياست الوزراء از کمک‌هاي بشري سازمان ملل، تشکري نموده و گفت: امارت اسلامي تمام شرايط به رسميت شناختن را تکميل کرده است و سازمان ملل، بايد چوکي افغانستان در آن سازمان  را به آنان بسپارد.

موصوف تصريح کرد که امارت اسلامي به نقش سازمان ملل به ديدة قدر مي‌نگرد و  خواستار تعامل نيک با جهان است و همکاري  يوناما را در اين زمينه توقع دارد.

معاون سياسي رياست الوزراء گفت که امارت اسلامي متعهد به حکومت همه شمول است و در حکومت کنوني افرادي از هر قوم و هر ولايت وجود دارند و بيشتر تلاش مي‌شود‌ که افراد متخصص و متعهد به کشور از هر قوم و منطقه در حکومت شامل شوند.

او افزود امارت اسلامي،  تعليم علوم ديني و عصري را حق هر افغان مي‌داند و به خاطر ايجاد محيط مناسب براي تحصيل و کار زنان در روشنايي مذهب و فرهنگ افغانان مصروف است و در اين رابطه خواستار کمک‌هاي بي‌طرفانه جامعه بين‌المللي، نيز مي‌باشد.

او ياد آور شد امارت اسلامي، به هيچ کسي اجازه نمي دهد که از خاک افغانستان عليه ديگران استفاده کند و در اين راستا ادعاي بي بنياد را رد مي کند٬ امارت اسلامي در امور هيچ‌ کشور مداخله نمي کند و به کسي اين اجازه را هم نخواهد داد.

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *