افغانستان

نشست مسوولان شرکت برشنا با هیأت ترکمنستانی؛ برق ترکمسنتان به سب ستیشن نورالجهاد انتقال می‌یابد

نشست مشترک میان مسوولان شرکت برشنا، سفیر و هیئت پروژۀ انتقال برق ترکمنستان، به هدف بحث روی چندین پروژه‌های برق به شمول
سب ستیشن نورالجهاد هرات، در کابل برگزار شد. برشنا شرکت، دیروز با نشر خبرنامه‌یی گفت که این نشست برای بحث روی برق وارداتی ترکمنستان، سب ستیشن نورالجهاد هرات، خم‌آب قرقین و پروژه‌ی ۵۰۰ کیلوات سرخان – پلخمری برگزار شد. در خبرنامه آمده است که این نشست با حضور ملا محمد حنیف حمزه رییس عمومی اجرایی شرکت برشنا، هوجااوویزوف، سفیر ترکمنستان، هیئت تخنیکی شرکت برشنا و هیئت پروژه انتقال برق ترکمنستان آغاز یافت.در این نشست هیئت تخنیکی شرکت برشنا و هیئت پروژه انتقال برق ترکمنستان، بیشتر روی برخی ابعاد مهم پروژه انتقال برق ترکمنستان به سب ستیشن نورالجهاد هرات همچون؛ بررسی و ارزیابی تجهیزات برای تشخیص کیفیت و ارزیابی مسیر انتقال لین در این سب ستیشن بحث کردند و پروتوکول آن را در آینده مشخص
خواهند کرد.
بر اساس خبرنامه؛ پروژه انتقال برق از ترکمنستان به سب ستیشن یاد شده، ۳.۲ میلیون دالر هزینه دارد و از سوی شرکت برشنا پرداخت می‌شود و کار آن نیز از سوی کشور ترکمنستان انجام خواهد شد.
گفته شده است که تکمیل سازی پروژه‌ی سب ستیشن نور الجهاد هرات، مشکل کمبود برق در این ولایت را به گونه‌ی اساسی حل و ضروریات آن را برآورده خواهد کرد.

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *