افغانستانروغتیا

نگرانی مسوولان صحی پروان ازمسدود شدن شفاخانه کوید ۱۹

مسئولان صحي در پروان، از مسدود شدن شفاخانه کويد 19 آن ولايت ابراز نگراني کردند.

مسئولان صحي در پروان، از مسدود شدن شفاخانه کويد 19 آن ولايت ابراز نگراني کردند.

اين مسؤولان صحي مي‌گويند که شفاخانة ولايتي بيست بستر کويد 19 که از سوي کميتة سويدن تمويل و تجهيز مي‌شد تا آخر ماه دسامبر ميلادي به دليل نبود منابع تمويل کننده مسدود مي گردد.

داکتر عبدالحميد عالمي ژکفر مسوول شفاخانة کويد19 پروان به خبرنگار آژانس اطلاعاتي باختر گفت که شفاخانة ولايتي کويد 19 پروان که با امکانات و وسايل روز و نياز مريضان مجهز مي‌باشد با ختم سال 2022 ميلادي فعاليتهاي اين شفاخانه که در روزانه در کنار معانيات مبتلايان به ويروس کرونا، براي صد تا يک صد و بيست تن مريض سرا و پا خدمات صحي عرضه مي‌گرديد، مسدود مي گردد.

عالمي تاکيد مي‌کند که اين شفاخانه با تجهيزاتي که به ميليون‌ها دالر خريداري شده مجهز مي باشد، بايد از سوي امارت اسلامي و مسؤولان صحي توجه صورت بگيرد تا به يک شفاخانة انتاني مبدل گردد و امکانات و داکتران آن حفظ گردد.

با اين حال داکتر محمد فاروق سهاک مسؤول دفتر ساحوي کميتة سويدن در پروان مي‌گويد که با قطعه شدن کمک‌هاي بانک جهاني، کميتة سويدن از ماه دسامبر 2021 تا اخير همين ماه جاري ميلادي اين شفاخانه را از بودجه شخصي اش تمويل و تجهيز مي‌کرد، بناً به خاطر کاهش شدت ويروس کرونا و نبود بودجه، کمک‌هاي اين دفتر در بخش کويد 19 قطع گرديد.

سهاک اشاره کرد که دفتر کميتة سويدن تنها در بخش کويد 19 و واکسين کرونا در ولايات پروان، پنجشير و کاپيسا مبلغ 173 ميليون افغاني را هزينه کرده است.

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *