افغانستان

هیأت علماء و مسوولان نهادهای اسلامی روسیه: حکومتداری مدبرانه‌ امارت اسلامی منجر به رسمیت شناخته شدن آن از سوی تمام کشورها می‌شود

شریعت: هیئتی از علماء، امامان و مسوولان نهادهای اسلامی روسیه در دیدار معاون سیاسی ریاست الوزرا گفتند که دوام وضعیت صلح آمیز جاری و‌ حکومتداری مدبرانه‌ امارت اسلامی در نهایت منجر به این خواهد شد که دنیا حکومت مذکور را به رسمیت بشناسد.
دفتر مطبوعاتی ریاست الوزرا روز گذشته با نشر خبرنامه‌یی گفت: مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء امارت اسلامی با هیئتی به نمایندگی از مسلمانان روسیه به ریاست مسوول بین المللی مساجد آن کشور، دیدار نمود.این دیدار با تلاوت آیاتی چند از قرآن عظیم الشان توسط مولوی شيخ زاليخايوف احمد مکميدوويچ، مسوول بین‌المللی مساجد روسیه و امام عمومی مسجد صبور شهر مسکو آغاز شد و سپس موصوف طی صحبتی از حاکمیت امارت اسلامی ابراز خرسندی کرد و سلام‌ها و تمنیات نیک مسلمانان روسیه را به معاون سیاسی ریاست الوزراء تقدیم نمود.
موصوف گفت که هدف آمدن ایشان به افغانستان، گسترش مناسبات میان افغانستان و روسیه است.
وی گفت در روسیه ۴۰ میلیون مسلمان زندگی می‌کنند و رفت و آمدها میان مسلمانان دو کشور، روابط را بیشتر تقویت خواهد کرد.
اعضای هییت هر یک گادجيوف محمد حاجي امروويچ، معاون کلتور اسلامی بین‌المللی روسیه و محمد بشير مکميدوويچ امام عمومی انستتیوت اسلامی روسیه و معاون کلتور اسلامی بین المللی روسیه صحبت کردند و از تأمین امنیت سراسری و آبادی پس از چهل سال جنگ در افغانستان ابراز خرسندی نموده، گفتند که دوام وضعیت صلح آمیز جاری و‌ حکومتداری مدبرانه‌ امارت اسلامی در نهایت منجر به این خواهد شد که دنیا شما را به رسمیت بشناسد.
آنان همچنان در رابطه به روند گسترش اسلام در روسیه معلومات داده، گفتند که مسلمانان در روسیه هیچ مشکل ندارند و رفت و آمد هیأت‌های علمای اسلامی تعامل میان روسیه و افغانستان را بیشتر خواهد کرد.
مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء گفت: ما توقع داریم که آمدن شما به افغانستان سبب توسعه مناسبات تجارتی میان افغانستان و روسیه گردد و تصویر خوبی از افغانستان به روسیه و جهان با خود ببرید.
معاون سیاسی ریاست الوزراء از روسیه خواست که به مناسبات سفارتی اکتفا نکرده و همراه با کشورهای دوست خویش، امارت اسلامی را به رسمیت بشناسند.
وی گفت که ما به روسیه اطمینان می دهیم که خاک افغانستان علیه هیچ کسی استفاده نخواهد شد.
مولوی عبدالکبیر در اخیر صحبت هایش، خواستار افزایش رفت و آمدهای هیأت‌های علمای اسلام بین افغانستان و روسیه گردید.

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *