افغانستان

وزارت صنعت و تجارت به رسانه‌ها، امامان مساجد و آموزشگا‌ه‌ها: پیام‌های استفاده از تولیدات‌داخلی را به شهروندان کشور برسانید

نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت، در نشست همآهنگی با نمایندگان اتاق‌های سکتوری، بر بلند

نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت، در نشست همآهنگی با نمایندگان اتاق‌های سکتوری، بر بلند رفتن کیفیت تولیدات داخلی تأکید کرده است.

وزارت صنعت و تجارت با نشر خبرنامه‌یی گفته است، این نشست که در رابطه به چگونه گی  تطبیق طرح حمایت از تولیدات‌ داخلی برگزار گردید٬ شیرباز کمین‌زاده، رئیس اتاق صنایع و معادن افغانستان گفت: تقویت صنایع داخلی به معنی تقویت تجارت کشور نیز است و آنچه را که صنعت‌کاران تولید می‌کنند، مورد استفاده تجار ما قرار گرفته که باعث گردش سرمایه در کشور می‌شود.

وی هم‌چنان از کیفیت خوب تولیدات داخلی اطمینان داده٬ خواستار عقد قرارداد با اداره‌های دولتی شده است.

از سوی دیگر، عصمت وردک یکی از کارخانه داران فولاد گفته است: در سال‌های گذشته سالانه تا شش صد میلیون دالر جهت خرید آهن آلات به خارج از کشور می‌رفت، اما در حال حاضر یک «سنت» هم به خارج از کشور نمی‌رود، که این یک دست آورد بزرگ مسؤولان امارت اسلامی است.

هم‌چنان، در این نشست، شفیق اسکندری یکی از تاجران، گفته است: اکنون محصولات و تولیدات افغانستان مثل «کاغذ بهیر» در بازارهای آسیای میانه از اعتبار خوبی برخوردار است و یک کیلو بادرنگ تولید شده در افغانستان در بازارهای قزاقستان تا چهار دالر به فروش می‌رسد.

در همین‌حال سرپرست وزارت صنعت و تجارت، بر بلند رفتن کیفیت تولیدات داخلی تاکید کرده و گفته است که تمام اجناس از سوی این وزارت، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزوده است: در صورتی‌ که کیفیت اجناس مطابق به معیارها باشد؛ مورد تقدیر قرار خواهد گرفت، در غیر آن تولیدکنندگان محصولات بی کیفیت حمایت‌ دولتی و مستهلکین را از دست خواهند داد.

عزیزی خاطر نشان کرده است که به خاطر ترویج فرهنگ استفاده از تولیدات‌داخلی، به تمام رسانه‌ها، امامان مساجد، استادان مکاتب و پوهنتون‌ها اطلاع داده می‌شود که به منظور خودکفایی کشور، پیام استفاده از تولیدات‌داخلی را به شهروندان کشور برسانند.

در اخیر این نشست، اشتراک‌کنندگان تعهد کرده اند که با بلند بردن کیفیت در تولیدات‌ شان، توجه مردم افغانستان و بازارهای خارجی را، جلب خواهند کرد.

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *