افغانستان

وزیر امور خارجه از موضع‌گیری‌های مثبت ازبکستان در رابطه به افغانستان تشکری نمود

شریعت: سرپرست وزارت امور خارجه در دیدار با وزیر خارجه ازبکستان از آمادگی افغانستان برای تطبیق پروژه افغانستان ‹ ترانس افغانستان› سخن گفت و یاد آور شد که پروژه‌های ترانزیتی نقش مفیدی در یکپارچگی اقتصاد منطقه خواهد داشت.
دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه روز گذشته با نشر خبرنامه‌یی گفت: مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه در حاشیه‌ی نشست وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان در شهرسمرقند با بختیار سعیدوف، وزیر امور خارجه ازبکستان دیدار نمود.
در این دیدار هر دو طرف در مورد روابط دوجانبه و همکاری‌های اقتصادی بحث کردند.
مولوی امیر خان متقی ضمن تشکری از ازبکستان برای میزبانی این نشست، گفت که افغانستان و ازبکستان دین و زبان مشترک دارند و شرکای اقتصادی خوبی اند.
او گفت: افغانستان برای تطبیق راه آهن ترانس آماده است، پروژه‌های ترانزیتی نقش مفیدی در یکپارچگی اقتصاد منطقه خواهند داشت.
سرپرست وزارت امور خارجه همچنین از موضع گیری مثبت و اقدامات سازنده رئیس جمهور ازبکستان در رابطه به افغانستان تشکر کرد.
وزیر خارجه ازبکستان گفت که کشورش همیشه خواهان صلح و ثبات در افغانستان است و تاکید بر این است که افغانستان باید در مسایل و نشست‌های مربوط به این کشور حضور داشته باشد و بدون حضور نمایندگان این کشور صحبت در مورد افغانستان نمی‌تواند مفید باشد.
وزیر خارجه ازبکستان تاکید کرد؛ ذخایر بانکی مسدود شدۀ افغانستان باید آزاد شود زیرا برای بازسازی اقتصادی مردم این کشور مهم است.
او گفت: سطح مبادلات تجاری دو کشور در یک سال گذشته به 800 میلیون دالر رسیده است و امید است این سطح بیش از پیش افزایش یابد.

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *