افغانستان

کمیتۀ جمع‌آوری گداها: تا کنون بیش از بیست و چهار هزار گدا از شهرکابل جمع‌آوری شده است

شریعت: کمیتۀ جمع‌آوری گداها، از آغاز این برنامه تا هجدهم جدی سال‌ جاری، بیست وچهار هزار و دو صد و هفتاد و شش

شریعت: کمیتۀ جمع‌آوری گداها، از آغاز این برنامه تا هجدهم جدی سال‌ جاری، بیست وچهار هزار و دو صد و هفتاد و شش گدا را از مناطق مختلف شهرکابل جمع آوری کرده است.

معاونیت اقتصادی ریاست الوزراء با نشر خبرنامه‌یی گفته است، که از میان گداهای جمع‌آوری شده یازده هزار و شش صد و دو تن آن زنان استند که پس از ارزیابی چهار هزار و نه صد و هشتاد وهشت تن آنان مستحق و شش هزار و شش صد وچهارده تن دیگر شان گداهای حرفه‌یی شناسایی شده‌اند.

خبرنامه‌ می افزاید، از میان این گداها، دو هزار و نه صدوچهل وهفت تن آن مردان استند که پس از ارزیابی یک‌هزار و هفتاد و دو تن آنان مستحق و یک‌هزار و هشت صد و هفتاد و پنج تن دیگر شان گداهای حرفه‌یی تشخیص گردیدند.

هم‌چنان، در میان گداهای جمع‌‌آوری شده، نه هزار و هفت صدوبیست وهفت کودک نیز شامل است که سه هزار و شش صدوسی وهفت تن آنان مستحق، شش‌هزار و بیست و دو تن گداهای حرفه‌یی و شصت وهشت تن دیگر شان بی‌سرپرست استند که کودکان بی‌سرپرست پس از بایومتریک به مراکز آموزشی وزارت کار و امور اجتماعی فرستاده می‌شوند.

در این مراکز، علاوه بر اعاشه به کودکان بی‌سرپرست زمینۀ آموزش نیز برای شان فراهم می‌شود.

این در حالی است که جمعیت هلال احمر افغانی چندی قبل، روند توزیع کمک‌های نقدی به گداهای مستحق در شهر کابل را آغاز کرد که تا کنون صدها تن از این کمک‌ها مستفید شده‌اند. دراین برنامه برای هر عضو خانواده‌های گدا ماهانه دو هزار افغانی توزیع می‌شود.

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *