افغانستان

گشایش نمایشگاه سه روزه‌ی قرآن کریم در فاریاب

به مناسبت ماه مبارک رمضان، نمایشگاه 3 روزه قرآن عظیم الشأن از سوی ریاست اطلاعات و فرهنگ فاریاب راه اندازی شد.

این نمایشگاه، دیروز با اشتراک تعدادی از روسای ادارات دولتی، علمای دین، طلاب مدارس، فرهنگیان، اهل رسانه ها و جوانان در سالون مرکز آموزشیجوانان ریاست اطلاعات و فرهنگ گشایش یافت.

دراین نمایشگاه، پنج صدجلد قرآن کریم به گونه ی خطی ودیجیتلی ، با قطع وصحافت مختلف به نمایش گذاشته شده است.

پنجصد جلد قرآن کریم، تفاسیر، احادیث، کتب دینی و یکتعداد نسخه های خطی از آیات قرآن در سالون کتابخانۀ عامۀ ظهیر فاریابی این ریاست گشایش یافته بود، با قطع نوار افتتاح نموده و از بخش های مختلف این نمایشگاه نیز بازدید به عمل آوردند.

مولوی شمس الدین محمدی رئیس اطلاعات و فرهنگ درمراسم گشایش این نمایشگاه قرآن کریم، هدف از راه اندازی آن را ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به خصوص مطالعۀ قرآن کریم، تفاسیر و احادیث نبوی صلی الله علیه و آله و سلم در جامعه خواند و از علمای دین، طلبای مدرس، محصلین و متعلمین تقاضا کرد تا از این نمایشگاه، که مدت سه روز به روی علاقمندان باز است، بازدید کنند.

درمراسم گشایش این نمایشگاه، مولوی سید حفیظ الله معتصم بالله رئیس معارف فاریاب و مفتی حجت الله نجیح ازعلمای اسلامی، هر کدام بالنوبه در رابطه به اهمیت و فضیلتِ آموزش و تلاوت قرآن کریم صحبت نموده، با استناد از آیاتِ قرآن و حدیث نبوی «ص» قرآن عظیم الشأن را شفابخش درد ها و حلّال همۀ مشکلات در جامعه دانسته، جوانان را در پهلوی آموزش سایر علوم، در فراگیری علوم قرآن و حدیث نیز تشویق و ترغیب کردند.

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *