عجیب معلومات

مشوره صحی در مورد نان

یک نان مفید باید کدام ویژگی ها را داشته باشد؟
نان از جمله اساسی ترین مواد غذایی است که مخصوصاً ما افغان ها روزمره از آن استفاده میکنیم، پس باید در استفاده آن محتاط باشیم و بهترین نانی که ویتامین های مفید را داشته باشد استفاده کنیم.
زیان های نان ترمیده خارجی
نظر به اظهارات اخیر داکتران بخش وارداتی کشور آرد ترمیده که از خارج وارد می‌شود، در ترکیب خود به جز گندم، پنج نوع مواد مضره کیمیاوی نیز دارد که همه آن به صحت مضر است و بخاطر همین است که آرد ترمیده در بعضی مناطق کشور ارزانتر از گندم خالص فروخته می شود.نان بازاری که از آرد ترمیده(خارجی) در اکثر نانوایی ها تهیه می شود بخاطر نداشتن ویتامین های مفید در ترکیب‌ خود نه تنها اینکه به صحت مفید نیست بلکه بخاطر داشتن مواد مضره، اضرار جانی زیادی را دارد. دچار شدن به مرض شکر و ازدیاد آن، دچار کردن به قبضیت که مادر امراض است، تکالیف معده، ضعف بدن و ضعف جنسی از جمله اضرار این نان می‌باشد.
بر علاوه آرد ترمیده دارای مقدار زیادی از گلوتین میباشد که باعث سردردی و اکثریت امراض حساسیتی می‌شود.
توصیه صحی برای تهیه نان
توصیه صحی ما برای تهیه نان مفید، مخلوط ۴۰٪ آرد گندم وطنی، ۴۰٪ آرد جو، ۱۰٪ آرد ترمیده(خارجی) و ۱۰٪ آرد جواری می‌باشد.
این ترکیب برای صحت بدن خیلی مفید می‌باشد.
ویژگی های نان مخلوط شده:
جو: منبع غنی از ویتامین های B است از جمله B6، نیاسین، تیامین و بتاگلوکان که برای طاقت جنسی، جلوگیری از پیری و سفید شدن موها، جلوگیری از ریزش مو ها، جلوگیری از مرض شکر، جلوگیری از قبضیت خیلی مفید می‌باشد.
سبوس: منبع غنی از ویتامین های B، E، آهن، منیزیم و کلسیم است که باعث کاهش جذب کلسترول خون می شود و برای جلوگیری از بیماری های قلبی و عروقی بسیار مفید می‌باشد.
جواری: حاوی ویتامین E، پروتین، کاربوهایدریت، فیتواسترول ها و یوبی کینون است که برای سلامتی بدن مفید است.
اگر بطور کلی ویژگی های مخصوص این نان مخلوط را تذکر بدهیم قرار ذیل است:
برای ازدیاد سلامت قلب، ازدیاد طاقت جنسی، جلوگیری از پیری و سفید شدن موها، جلوگیری از ریزش مو ها، جلوگیری از مرض شکر، جلوگیری از قبضیت و برای کاهش کلسترول خون نهایت مفید می‌باشد.همچنان این ترکیب بخاطر داشتن گلوتین کم برای جلوگیری از سردردی و امراض حساسیتی مفید می‌باشد.همچنان جو، سبوس و جواری محصولات داخلی کشور ما است. اولاً با این کار کوشش می شود که از محصولات داخلی استفاده شود که امر ضروری است و ثانیاً هم برای رشد اقتصاد کشور مفید است و هم زمینه کار برای جوانان کشور مساعد می‌شود.
برای کسب ثواب به اشتراک بگذارید!

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *

Back to top button