افغانستانراپورونه

افتتاح کلینیک های صحی سیار در ولایت بلخ

شریعت:مولوی شیخ میر صدام معاون و سرپرست ریاست صحت عامه ولایت بلخ از موسسه ی افگاه به خاطر ایجاد و حمایت این کلینیک ها ابراز امتنان نموده، افزود: این کلینیک های صحی سیار محلات مهاجرنشین و ساحات سفید ولایت بلخ را تحت پوشش خدمات صحی قرار می دهد.
در ادامه همچنان آقای میر صدام گفت: اکنون ما با افتتاح این مراکز صحی می توانیم برای مهاجرینی که از پاکستان اخراج شده اند ارائه ی عرضه خدمات صحی معیاری نماییم و این مهاجرین نیاز به خدمات صحی با کیفیت دارند. علاوه بر آن ایجاد این مراکز صحی می تواند یک گام دیگر به سوی تغییر و معیاری سازی خدمات صحی در ولایت بلخ محسوب گردد. در همین حال مسؤلین وزارت صحت عامه می گویند که درسراسرکشور به 45000 بستر صحی ضرورت داریم ولی فعلا 2000 بسترصحی فعال داریم و 70 فیصد مردم از خدمات صحی محروم اند.
مسؤلیت وزارت صحت عامه ارائه خدمات صحی استاندارد به همه شهروندان را وظیفه خویش دانسته و در حال حاضر خدمات صحی در 4900 مرکز صحی و بسیاری از شفاخانه های دولتی به شهروندان ارائه می شود.
مسؤلین این وزارت افزود که در سال گذشته نزدیک به ۸۰ میلیون بیمار برای تداوی به مراکز صحی و شفاخانه های دولتی مراجعه کرده و توسط کارمندان و متخصصین واقعی و مستعد صحی کشور معالجه شده اند.
داکتر قلندر عباد وزیر صحت عامه در طی یک نشست خبری گفت : در تلاش هستیم تا تمامی شفاخانه ها و مراکز صحی کشور را به تجهیزات مدرن طبی مجهز نماییم و ظرفیت و توانایی پرسنل صحی افغانستان را به هر نحو ممکن افزایش دهیم تا بتوانیم خدمات بهتری را در منزل به بیماران ارائه کنیم.
دراخیرسرپرست وزارت صحت عامه در خطاب به نهادهای مدد رسان جهانی گفت: افغانستان غریب ترین کشورجهان به حساب می آید که 70 فیصد مردم خصوصا کسانی که مهاجر شده حالا از خدمات صحی محروم اند از اینرو به کمک های جهانی و بخصوص دربخش صحی ضرورت ارشد داریم که باید به مشکلات صحی شان رسیدگی شود.
تیموری

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *