افغانستان

افغانانیکه از مکسیکو به امریکا آمده اند، بی سرنوشت اند

آن افغانانیکه از مکسیکو واز مسیر های غیر قانونی به امریکا آمده اند در بی سرنوشتی بسر می برند.
انان مدعی اند که با قبولی چالش ها و مشکلات، خود را به امریکا رسانده مگر چالش های شان در داخل امریکا بیشتر از مسیر راه است.
صدای امریکا در گزارشی به وضعیت این مهاجران پرداخته است که همه از چالش و مشکلات سخن گفته اند و حاد ترین مشکل شان، نداشتن اسناد اقامت است، نداشتن جواز کارو مشکلات اقتصادی و بهداشتی هم جدی است.
شماری از این پناهندگان گفته اند که باید برای هر مشکلی وکیل حقوقی داشته باشند و اجرت هر وکیل بین ده هزار تا ۱۵ هزار دالر است و این مبلغ گزاف است و بیشترین پناهجویان افغان که از مسیر مکسیکو به امریکا آمده اند توان پرداخت این مقدار پول را ندارند و آنانی که با خانواده های شان آمده اند پرداخت پول وکیل مدافع بیشتر از این مقدار است، چون اسناد اقامت و جواز کار و وکیل ندارند کارهای شان متوقف مانده است.
مهاجرینی که به صورت قاچاقی و غیر قانونی وارد امریکا می‌شوند٬ در بسیاری موارد، باید از طریق وکیل مدافع٬ درخواست پناهندگی بدهند.
بسیاری از این مهاجرین می‌گویند آنان تصور داشتند پس از ورود به ایالات متحده زندگی خوبی را آغاز خواهند کرد اما فکر نمی‌کردند سختی‌های بیشتری در انتظار شان خواهد بود.
این مهاجرین افغان می‌گویند که مسیر های دشوار گذر کشورهای امریکای لاتین و مهاجرت غیر قانونی که ماه‌ها طول می‌کشد، خطرات جدی را به دنبال دارد و حتا ممکن است منجر به مرگ شود.

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *

Back to top button