افغانستان

بررسی ارتکاب احتمالی جنایات سربازان بریتانیایی در افغانستان به تعویق می‌افتد

رسانه‌های بریتانیایی گزارش داده‌اند که روند رسیدگی به پرونده‌ جنایات جنگی احتمالی سربازان این کشور در افغانستان ممکن تا سال ۲۰۲۵ به تعویق بیفتد و این در حالی است که مدیر کل امور نظامیان سابق در دولت بریتانیا طی یکی از جلسات استماعیه وزارت دفاع این کشور، وقوع جنایت جنگی از سوی سربازان بریتانیا در افغانستان را تایید کرده بود.

روزنامه‌ی گاردین در گزارشی که به تازه‌گی منتشر کرده از احتمال به تعویق افتادن بررسی ارتکاب جنایات جنگی از سوی سربازان بریتانیایی در افغانستان خبر داده و افروده که جلسات استماعیه وزارت دفاع این کشور که بررسی این پرونده را به عهده داشت با مشکلاتی در روند تحقیق مواجه شده است.

گاردین با استناد به این نامه گزارش داده است که حتی اگر وزارت دفاع بریتانیا در جریان تحقیق روی این پرونده، کارمندان حقوقی اضافی استخدام کند و نرم‌افزار تخصصی خریداری کند، ارائه اسناد تا اکتوبر یا نوامبر سال جاری ممکن نیست؛ بخاطر همین، جلسات استماعیه این وزارت ممکن است تا مارچ ۲۰۲۵ به تعویق بیفتد. این در حالی است که جانی مرسر، مدیر کل امور نظامیان سابق در دولت بریتانیا در اواخر ماه مارچ سال جاری وقوع جنایت جنگی از سوی سربازان این کشور در افغانستان را تایید کرده و از سوی وزارت دفاع این کشور دستوری مبنی بر ارایه‌ی اسنادی که این ادعا را اثبات بسازد دریافت کرده بود.

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *

Back to top button