افغانستان

بیش از صد طلاب العلم، از جامعه امام ابوحنیفه (رحمة الله علیه) فارغ شدند

شیخ الحدیث مولوی ندا محمد ندیم سرپرست وزارت تحصیلات عالی، در مراسم دستار بندی فارغان دوره حدیث و حفاظ کرام جامعه امام ابوحنیفه (رحمة الله علیه)، در رابطه به مسوولیت های بعدی آنان صحبت کرد.
به گزارش آژانس باختر؛ در این مراسم سرپرست وزارت تحصیلات عالی، در صحبت هایش پیرامون مسوولیت ها و مکلفیت های علما و فاضلان در جامعه اسلامی و به ویژه افغانستان، صحبت کرد.
وی افزود: علما در هر زمان و مکان مکلفیت های خاصی را به عهده دارند و در شرایط فعلی که دسایس دشمنان دین و مردم از هر جانب متوجه افغانستان است، علما مسوولیت دارند تا از دین، عقاید و ارزش های ملی کشور شان دفاع و مردم را به راه نیک هدایت کنند.
سرپرست وزارت تحصیلات عالی، همچنان گفت که امارت اسلامی بر تقویت علم و مراکز علمی متعهد است و در قسمت تنظیم و ترتیب امور مدارس و جامعه های تدریسی برنامه های نیز روی دست دارد که مرحله به مرحله تطبیق خواهد شد.
او علاوه کرد که در آینده فاضلان، مفتی ها و طلبای کرام ما که در هر بخش تحصیل کرده باشند؛ بعد از امتحان برای شان اسناد تحصیلی داده خواهد شد و در این بخش نظم به میان خواهد آمد.
همچنان در این مراسم قاری فصیح الدین فطرت لوی درستیز وزارت دفاع ملی در رابطه به نقش علما در آزادی و دعوت مردم به راه نیک صحبت کرد و گفت: بعد از حاکمیت امارت اسلامی افغانستان در هرگوشه و کنار کشور به علما و مدارس دینی توجه شده و محافل دستاربندی برگزار می شود که این همه نتیجه و ثمره جهاد مردم افغانستان است.
به همین ترتیب در این مراسم سخنرانان در مورد فضیلت علم و دانش، وحدت و همبستگی مسلمانان جهان و تشویق جوانان کشور به آموزش و فراگیری علم و دانش دینی و عصری صحبت کردند.
قابل ذکر است که از دور۲۹ دستاربندی فارغان دوره حدیث و حفاظ کرام جامعه امام ابوحنیفه (رحمة الله علیه)، ۱۴۰ تن فارغ و به جامعه تقدیم شدند.

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *

Back to top button