افغانستان

تاکید رئیس اداره ی امور به حکومت داری سالم و عاری از فساد

رئیس اداره ی امور، در دیدار با والی بلخ، بر حکومت داری سالم  و عاری از فساد تاکید کرد.

رئیس اداره ی امور، در دیدار با والی بلخ، بر حکومت داری سالم  و عاری از فساد تاکید کرد.

مولوی محمد داوود مزمل والی بلخ، در دفتر کارش با شیخ الحدیث نور الحق انور رییس اداره ی امور و مولوی عبدالولی عادل معاون مالی و اداری شرکت انکشاف ملی و هیات همراه شان دیدار کرد.

در این دیدار رییس عمومی اداره امور، در راستای تقویت حکومت داری سالم، شفاف، ادارات فعال و عاری از فساد و از ایجاد انسجام و هماهنگی بین ادارات سخن گفته و از ایجاد شفافیت در امور حکومت داری و تامین فضای اعتماد بین حکومت و ملت و از تطبیق به موقع احکام، فرامین و مصوبات ریاست الوزراء امارت اسلامی افغانستان تاکید کرد.

 همچنان معاون شرکت انکشاف ملی، از فیصدی پیشرفت کار کانال آب زراعتی قوش تیپه معلومات ارایه کرده، ضمن سخنان خویش نقش کانال قوش تیپه در اقتصاد کشور را مهم و ارزنده خوانده و بیان داشت که اقتصاد و زندگی اکثریت مردم افغانستان خصوصا در شمال کشور بر زراعت استوار بوده و احداث این کانال می تواند، رونق بخش صنعت زراعت در کشور باشد.

 وی اضافه کرد که قوش تیپه می تواند در کاهش فقر و تامین امنیت، بهبود صحتمندی شهروندان، افزایش رفاه در منطقه و رونق تجارت و زراعت در کشور نقش مثبت داشته باشد.

معاون مالی و اداری شرکت انکشاف ملی ، احداث قوش تیپه زمینه ی آبیاری صدها هزار هکتار زمین زراعتی را از طریق کشیدن نهرها و حفر کانال های آبیاری مساعد می سازد و باعث توسعه زراعت و حرکت به سوی مصونیت غذایی و خودکفایی کشور در تولیدات زراعتی می شود.

مشخصا؛ احداث کانال قوش تیپه که از جمله بزرگ‌ترین کانال آبی افغانستان به شمار می رود، می تواند دشت های خشک حیرتان و ولایات شمال کشور از جمله جوزجان، بلخ و فاریاب را به زمین های زراعتی و آبی تبدیل کند.

دراین دیدار، والی بلخ ، از انسجام و هماهنگی بین ادارات و از بین بردن فساد و از حکومتداری شفاف و سالم در بلخ اطمینان داد و از پیشرفت کار کانال قوش تیپه، ابراز خرسندی کرد و آنرا کانال اقتصادی کشور خواند.

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *

Back to top button