راپورونه

آغاز کمپاین غرس و توزیع نهال گل ارغوان از سوی شاروالی کابل

 

شريعت: گل ارغوان يکي از گل هاي زينتي پرطرفدار است که به دلايل زيبايي، معنايي و تاريخي اهميت بسياري دارد. اين گل در بسياري از فرهنگ ها و اديان به عنوان نمادي از عشق، زيبايي، شور و شادابي شناخته شده است. همچنين، گل ارغوان به عنوان نمادي از مقاومت و تلاش در برابر مشکلات نيز شناخته مي شود. از آنجايي که اين گل در رنگ هاي مختلف و زيبا ظاهر مي شود، به عنوان يک گل زينتي نيز مورد توجه قرار مي گيرد و براي تزئين باغ ها و فضاهاي داخلي استفاده مي شود.

به همين اساس کمپاين غرس و توزيع نهال گل ارغوان در فراز و دامنه تپه ها و کوه هاي اطراف شهر کابل با شاندن اولين نهال توسط مولوي محمدخالد سجستاني معين خدمات شهري و حفظ محيط زيست شاروالي کابل، درحالي که شماري از رؤساي شاروالي کابل، بزرگان و جوانان ناحيه دوم حضور داشتند، از ساحه کوه تلويزيون و آسمايي آغاز شد.

معين خدمات شهري شاروالي کابل در اين کمپاين صحبت نمود و گفت: در روايات تاريخي شهر کابل و کوه ها و تپه هاي آن ارغواني اش توصيف شده است. تپه ها و کوه هايي که از گل و درخت و گياه پر بوده است، در نظر هر شخص شهر کابل به چهره ارغوان پوش ظاهر مي شد؛ اما بنابر گذشت دوره ها و دلايلي ديگر اکنون قباي ارغواني خود را بر تن ندارد.

وي خاطر نشان کرد که شاروالي کابل با اين ابتکار مي خواهد يکي از ارزش هاي تاريخي اين شهر را دوباره احيا کند و به زيبايي و شکوفايي بيشتر شهر کابل بيفزايد.

در اين مراسم مولوي عبدالوکيل متوکل رئيس سرسبزي، قاري انعام‌الله قاضي زاده رئيس انسجام امور مردمي، مولوي عبدالرحيم محمدي معاون ناحيه دوم شاروالي کابل و ديگر صحبت کنندگان تعهد سپردند که سرسبزي و شکوفايي شهر کابل توسعه يابد.

با اخذ تعهد از مالکان خانه هاي ساحات متذکره، براي هر کدام از يک تا پنج اصله نهال گل ارغوان توزيع شده است که از آن مراقبت و آبياري کنند.

شاروالي کابل از طريق قوريه هاي مربوط به رياست سرسبزي اش براي 10000 اصله نهال ارغوان آمادگي دارد که از جمله 3000 آن با 100 اصله نهال ناجو در ساحات کوه تلويزيون و آسمايي توزيع شده است.

توقع مي رود که شهروندان ساحات بايد در قسمت حفظ  و نگهداشت بته هاي گل، نهال ها و درختان ساحات سبز با پرسونل شاروالي کابل دوشادوش همکاري نمايند.

تيموري

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *