تاریخ او جغرافیهراپورونهلیکنې

استقبال گرم زنان از نمایشگاه های قرآن کریم و کتاب در کشور

داوود ناظری

امسال از برگزاری نمایشگاه های کتاب در کشور، استقبال زنان پررنگ بوده است. در کابل در قصر دارالامان در نمایشگاه کتاب و قران که برگزار شده، حضور زنان و دختران پررنگ تر از مردان است. می گویند هدف شان از بازدید این نمایشگاه ها، انس گرفتن بیشتر با کلام وحی و کتاب است. بانوان تاکید می کنند که مطالعه کتاب می تواند سبب افزایش آگاهی آنان گردد. زهرا یکتن از شرکت کنندگان دیگر می گوید انس با کتاب سبب می شود تا نسل امروز با دانشمندان بزرگ اسلامی گفتگو کنند. به گفته وی، اکنون که امنیت از تمامی لحاظ در کشور برقرار است، جوانان تلاش کنند که سطح آگاهی شان را بالا ببرند.
در هرات نیز نمایشگاه خیابانی کتاب برگزار شده و بازدیدکنندگان خانم از این نمایشگاه پررنگ است.
گلشاه یکتن از بانوان بازدیدکننده از نمایشگاه کتاب در هرات می گویند امروزه دختران می توانند از این طریق سطح آگاهی خویش را بالا ببرند. معصومه یکتن از بازدیدکنندگان دیگر به رسانه ها می گوید این نمایشگاه در آشنایی دختران و بانوان با انواع کتاب ها نیز نقش مهمی دارد.
سید مصطفی هاشمی یکتن از برگزار کنندگان نمایشگاه کابل می گوید هدف از برگزاری این نمایشگاه، انس با قران و کتاب است. تا جوانان به خصوص دختران بتوانند رابطه شان را با مطالعه و کتاب همچنان حفظ کنند. وی از سایر نهادهای فرهنگی نیز می خواهند که تلاش کنند تا بخشی از خلاء آموزشی را با راه اندازی مسابقات کتابخوانی و نمایشگاه برای بانوان پر سازند.
در نمایشگاه قران کریم در قصر تاریخی دارالامان کابل، همه روزه بعد از ظهر، محفل انس با قرآن کریم نیز با حضور قاریان ملی و بین‌المللی برگزار می شود. در این مراسم نیز حضور خانواده ها پررنگ تر از آقایان است. قرار است این نمایشگاه تا هجدهم ثور ادامه داشته باشد.

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *

Back to top button