افغانستان

اشتراک ۳۰ هزار افغان در مراسم حج امسال

شریعت: شیخ الحدیث دوکتور نور محمد ثاقب، سرپرست وزارت ارشاد، حج و اوقاف دیروز در یک کنفرانس مطبوعاتی در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت گفت که امسال ۳۰ هزران تن برای ادای مناسک و مراسم حج عازم عربستان سعودی خواهند شد.
سرپرست وزارت ارشاد، حج و اوقاف در این نشست گفت: این سهمیه بر اساس تقاضای حجاج تنظیم گردیده که در آن عام مردم، مجاهدین، کارمندان ادارات امارتی، ورثه شهدا و معلولین و مهاجرین شامل می باشند.
به گفتۀ محترم شیخ الحدیث دوکتور نور محمد ثاقب، تمامی مجتمع‌های حجاج در سطح زون‌ها ترمیم و تجهیز گردیده، ضمن عقد قرارداد با شرکت هوایی کام ایر، امسال از چهار زون (کابل، هرات، بلخ و قندهار) پرواز‌ها انجام خواهد شد.
شیخ صاحب افزود: تسهیلات لازم از قبیل، اسکان، سه وقت غذا و ترانسپورت اعم در مکه و مدینه برای حجاج در نظر گرفته شده و قرار است اولین پرواز حجاج به تاریخ اول جوزای سال روان از خاک افغانستان به جانب عربستان سعودی صورت گیرد.
شیخ الحدیث دوکتور نور محمد ثاقب همچنان گفت با راه اندازی پروسه‌ی رقابتی در سطح ۳۴ ولایت کشور، معلمین شایسته و با درایت جذب گردیده که امسال مجموعاً ۶۵۲ معلم حجاج را همراهی نموده و برای ۴۵ حاجی یک معلم توظیف خواهد شد.
شیخ صاحب پیرامون مصارف حج امسال نیز در صحبت‌های خویش گفت، بر اثر سعی و اهتمام دلسوزانه مسوولان امور، امسال مصارف هر حاجی مبلغ ۳۹۲۴ دالر معادل ۳۴۰ هزار افغانی در نظر گرفته شده است.

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *