افغانستان

رسانه‌های خارجی در گزارش‌های شان از واقعیت‌ها چشم پوشی نکنند‌

مسوولان وزارت اطلاعات و فرهنگ مي گويند: با پيروزي امارت اسلامي تا کنون رسانه‌هاي ملي و بين المللي در کشور بدون کدام محدويت فعاليت دارند.
اين در حاليست که بعضي از رسانه‌هاي خارجي از امارت اسلامي مبني بر محدويت‌ها در کار رسانه‌ها انتقاد کرده اند.
مهاجر فراهي معين امور نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ در مصاحبه با خبرنگار آژانس باختر گفت: در حال حاضر بيش از سه صد رسانه داخلي و 14 رسانه خارجي به گونة دومدار در کشور فعاليت دارند و بيش از 700 ژورناليست از 200 رسانه خارجي به منظور تهيه گزارش و اخبار در افغانستان حضور دارند و امارت اسلامي سهولت‌هاي را براي آنها مساعد کرده است.
فراهي تاکيد دارد که برخي از رسانه‌هاي خارجي و نهادهاي بين المللي ادعا کردند که امارت اسلامي براي خبرنگاران محدويت‌هاي را وضع کرده است که اين ادعا نا درست مي باشد‌.
به گفتة فراهي در حال حاضر تمام نهادهاي خبرنگاري ملي و بين المللي در افغانستان فعاليت دارند و از رسانه‌هاي خارجي و نهادهاي بين المللي خواست که در گزارش‌هاي شان از واقعيت‌هاي چشم پوشي نکنند‌.
معين امور نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ تاکيد کرد که امارت اسلامي و به خصوص وزارت اطلاعات و فرهنگ حامي خبرنگاران و رسانه‌ها است و تنها مرجع واحد را براي رسيدگي به مشکلات خبرنگاران و رسانه‌ها وزارت اطلاعات و فرهنگ مي باشد.

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *