افغانستان

کارهای باقی‌مانده بند برق پاشدان از سوی ملا برادر افتتاح شد

معاونیت اقتصادی رییس‌الوزرا می‌گوید، کارهای باقی‌مانده بند برق پاشدان در ولایت هرات به ارزش ۱۱۷ میلیون دالر از سوی ملا عبدالغنی برادر آخوند، معاون اقتصادی رییس‌الوزرا افتتاح شد.
در مراسمی که به همین مناسبت تدویر یافته بود، ملا عبداللطیف منصور وزیر انرژی و آب، شیخ نور احمد اسلام جار والی هرات، علمای کرام این ولایت، تجار ملی، سرمایه گذاران و شماری از مسوولین امارتی نیز حضور داشتند.
معاون اقتصادی رییس‌الوزرا حین افتتاح کار باقی‌مانده بند پاشدان گفت که امارت اسلامی عزم و اراده قوی برای مدیریت منابع طبیعی کشور دارد. آقای برادر افزود که کارهای باقی‌مانده بندهای آب در کشور از سوی امارت اسلامی ارزیابی شده و متعهد به اتمام آن می‌باشد. معاون اقتصادی ریاست‌الوزراء ملا عبدالغني برادر آخوند آسیب ‌های که از اشغال، جنگ، بی ‌ثباتی سیاسی و اقتصادی و تغییرات اقلیمی در دو دهه گذشته به میان آمده، عواملی دانست که افغانستان را با مشکلات اجتماعی و اقتصادی زیادی روبرو نموده است.
این مقام امارت اسلامی همچنان گفت که بند پاشدان برای ولایت هرات ارزش حیاتی دارد و به مردم این ولایت اطمینان داد که امارت اسلامی متعهد به اتمام این پروژه است و تلاش میکند تا کارهای این پروژه را به موقع و با کیفیت خوب به پایان برساند.
گفتنی‌است که با تکمیل شدن کار بند پاشدان برای هزاران تن به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم زمینه اشتغال نیز فراهم می‌شود.
این بند ظرفیت ۵۴ میلیون متر مکعب آب را دارا بوده و علاوه بر آبیاری ۱۳ هزار جریب زمین زراعتی دو میگاوات برق نیز، تولید خواهد کرد.

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *