افغانستان

قزاقستان روابط‌اش را با افغانستان در دراز مدت گسترش می‌دهد

ژومانگارین، معاون نخست‌وزیر قزاقستان در دیدار با مولوی عبدالکبیر معاون رییس‌الوزرا گفته که کشورش آماده است تا روابط خود را در تجارت، ترانزیت و سرمایه‌گذاری در درازمدت با افغانستان گسترش دهد.ارگ با نشر خبرنامه‌ای از دیدار آقای ژومانگارین با آقای مولوی عبدالکبیر، خبر داده است.در این دیدار معاون نخست‌وزیر قزاقستان خواستار پرواز‌های مستقیم میان افغانستان و کشورش شده است.در خبرنامه آمده که آقای ژومانگارین پیشرفت‌ها در افغانستان در زمان حاکمیت امارت اسلامی را ستایش کرده است.این مقام قزاقی علاوه از افزایش علاقه‌مندی تاجران کشورش برای سرمایه‌گذاری در افغانستان از فراهم‌سازی فرصت‌های تحصیلی برای محصلین افغان خبر داده است.
در همین حال، مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی رییس‌الوزرا در این دیدار گفته است: امارت اسلامی میخواهد که یکجا با کشورهای منطقه، فرصت های اقتصادی و تجارتی را ایجاد، تشخیص و از آن استفاده نماید.
این مقام امارت اسلامی ثبات در منطقه را به سود همه کشورهای جهان دانسته خواستار سهیم ساختن همه کشورهای منطقه در پروژه‌های بزرگ منطقه‌ای شد.
این در حالی است که اواخر هفته گذشته فورم تجاری میان افغانستان و قزاقستان در کابل از سوی مقام‌های بلندپایه دو کشور افتتاح شد.

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *