بېلابېلې لیکنېلیکنې

حمله بر غیر نظامیان، مظهر ضعف و شکست رژیم غاصب

ضربی

تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس در غزه و تبادل گروگان‌های رژیم صهیونیستی  با فلسطینی‌های زندانی، قرار بود  در قاهره از سر گرفته شود،  اما حمله بر رفح این امیدواری را به بن‌بست مواجه ساخته است .

حمله در رفح در حالی آغاز شده که ده‌ها هزار شهروند اسراییلی در تظاهراتی که در تل ابیب راه اندازی کرده بودند، نه تنها که خواهان بازگرداندن گروگان‌ها  به خانه های شان شدند ، بلکه

شعار های  «جنگ مقدس نیست، زندگی مقدس است» را  نیزسر می دادند و بعضی از آنها بنیامین نتانیاهو، صدراعظم رژیم غاصب را متهم  می کردند که « نتنا هو بدنبال طولانی کردن جنگ در غزه است.»

همچنان بستگان گروگان‌ها در پایگاه نظامی کریا در تل‌ ابیب   که تجمع کرده بودند  از دولت  خواستند تا از هر راه ممکن به این جنگ خاتمه دهد  ، برخی دیگرشان  نتانیاهو را به تلاش برای تضعیف آتش‌بس پیشنهادی متهم می کردند و شماری هم خواستار پایان جنگ بودند، همچنان شماری از کشورهای جهان نیز، اسراییل را نسبت به حمله رفح هشدار داده بودند، اما این خواست ها وفریاد ها نه تنها که جای را نگرفت، بل رژیم صهیونیستی با تمام لجاجت و پرروی  دست به حمله زد واین حمله را حمله محدود نام گذاری کرده در حالی که رسانه‌ها  در نوار  رفح تصویر هزاران واسطه نظامی و نیروهای تا دندان مسلح را نشان می‌دهند.

این در حالیست که نمایندگان حماس پیش از حمله بر رفح  نه تنها از مذاکره با هیئت میانجی ها  در مصر خبر داده بود، بلکه  تاکید داشتند که  مذاکره کنندگان ، گفتگوها را در قاهره با میانجیگری مصر و قطر ازسرگرفته اند .

رژیم صهیونیستی در حالی تمامی خواست ها  ونظریان داخلی وجهانی  را نادیده گرفته که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، پیش از حمله بر رفح گفته بود که  حماس «برای قبول آتش‌بس نباید نیازی به فکر کردن داشته باشد.» زیرا

حماس پافشاری میکرد که هر توافقی باید با تعهدی مشخص نسبت به پایان جنگ همراه باشد، اما صهیونیستان به این باور اند، ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍تا زمانی که حماس در غزه فعال است، تمایلی به این تعهد ندارند، که این بی تفاوتی رژیم غاصب وتمکین نکردنش به پایان جنگ  ، حکایت از حمایت بی‌دریغ امریکا وشرکایش از اسراییل دارد.

ازاینرو بنیامین نتانیاهو پیش از آغاز مزاکرات نیز مکرراً پافشاری میکرد که یک عملیات تازه زمینی در شهر جنوبی رفح غزه انجام خواهد شد، حتی اگر توافقی به دست آید. رسانه‌ها در تل ابیب  روز شنبه گزارش دادند که موضع او در تازه‌ترین دور مذاکرات تغییری نکرده است.

اما آمریکا – بزرگترین متحد دیپلماتیک و حامی مالی و نظامی رژیم غاصب، بخاطر فریب جهان به ویژه  شمار از کشورهای اسلامی گفته که  رغبتی ندارد از یک تهاجم تازه در غزه که ممکن است باعث کشته و زخمی شدن شمار قابل توجهی از غیرنظامیان شود حمایت کند و گفته است که شاهد طرحی باشد که ابتدا از آوارگان فلسطینی حفاظت شود، حرف ها ونظریاتی میان تهی وعوام فریبانه که باید کشور های اسلامی وآن عده  از کشورهای که جنگ وخشونت در منطقه  را به نفع امنیت جهانی نمی بینند، درک کنند که سبب به درازا کشیدن جنگ در غزه نه تنها رژیم صهیونیستی، بلکه امریکا وشرکای جهانی‌اش است.

این جا پرسشی مطرح می گردد که این الجام گسیختگی رژیم غاصب اسراییل از کجا سرچشمه می گیرد، پاسخ واضح است که این امریکا و شرکای ستراتیژیکش  هستند که  اسراییل را ژاندارم منطقه ساخته به دنبال  تحقق اهداف خود اند .

بناءً شمار فلسطینی‌های پناه گرفته در رفح ۱/۴ میلیون نفر تخمین زده می‌شوند. آنها از نبردها در شمال و مرکز نوار غزه به این جاپناه برده اند که اگر حمله در این منطقه ی پرجمعیت توقف نشود  ، قطعآ فاجعه انسانی به بار خواهد آورد که تاریخ نظیر آن را  شاهد نباشد. روی این اساس کشور های  آزاد جهان به ویژه کشور های اسلامی، باید در این برهه‌ی  تاریخ  از استقلالیت ودرایت تمام کار گیرند واز هر طریق ممکن حمله بر رفح را توقف دهند، پیش از اینکه وضعیت در خاورمیانه از کنترول خارج شود.

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *

Back to top button