نړۍ

گسترش اعتراضات دانشجویی در پوهنتون‌های امریکا علیه جنگ در غزه

رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده‌اند که اعتراضات دانشجویان در پوهنتون‌های امریکا علیه آنچه که تداوم جنگ در غزه خوانده می‌شود گسترش یافته و در چندین مورد، پولیس برای مهار این اعتراضات به محل تجمع دانشجویان (محوطه‌یپوهنتون ها) هجوم برده‌ است.
خبرگزاری رویترز در گزارشی که منتشر شده، نوشته است که اعتراضات دانشجویی در ایالات متحده بر سر جنگ غزه در هفته گذشته تشدید و گسترش یافته است.
طبق گزارش این رسانه، تعدادی کمپ‌های اعتراضی در حال حاضر در کالج‌هایی از جمله کلمبیا، ییل و دانشگاه نیویورک برای ادامه‌ی اعتراضات برقرار است و پولیس نیز برای دستگیری تظاهرکنندگان به چندین محوطه دانشگاه فراخوانده شده است.
دانشجویان معترض در امریکا مطالبات مشابهی دارند که آتش‌بس دایمی در غزه، پایان دادن به کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل و عفو برای دانشجویان و اعضای هیئت علمی که به دلیل اعتراض تنبیه یا اخراج شده‌اند را شامل می‌شود.
سازمان‌دهندگان این اعتراضات می‌گویند که علی‌رغم رویکرد مدنی و مسالمت‌آمیز آنها در این اعتراضات، پولیس و در مواردی نیز مسوولان پوهنتو ها برای مهار این اعتراضات از خشونت و تهدید که شامل تعلیق دانشجویان نیز می‌شود استفاده کرده‌اند.

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *