افغانستان

ایران آماده حل مشکلات بانکی تاجران افغانستان است

محمد حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده ویژه ایران در امور افغانستان می‌گوید، کشورش آماده است تا مشکلات بانکی تاجران افغان را حل کند.
معاونیت اقتصادی رئیس‌الوزرا با نشر خبرنامه‌ای گفته که آقای قمی این مطلب را در دیدار با ملاعبدالغنی برادر آخوند، معاون اقتصادی رئیس‌الوزرا در کابل بیان کرده است.
بربنیاد خبرنامه، در این دیدار که سرپرست وزیران آب و انرژی، زراعت و مالداری، اطلاعات و فرهنگ و سفیر افغانستان مقیم ایران نیز حضور داشتند، آقای قمی آمادگی کشورش را در افزایش سطح تجارت و ترانزیت افغانستان از طریق ایران نیز بیان کرده است.
سفیر و نماینده ویژه ایران در امور افغانستان همچنان گفته که کشورش آماده است تا در بخش حفاظت محیط زیست و عصری نمودن سکتور زراعت با افغانستان همکاری کند.
در همین حال، ملا عبدالغنی برادر آخوند، با آنکه روابط میان کابل و تهران را مثبت ارزیابی نمود، تاکید کرد که دو طرف باید برای توسعه روابط با یکدیگر همکاری کنند.
ملا برادر آخوند در عین‌زمان خواستار تسهیلات بیشتر دولت ایران در ترانزیت تولیدات افغانستان به کشورهای اروپایی از طریق این کشور شده است.
این در حالی است که مقامات دولت ایران پیش از این بخاطر رهاسازی آب دریای هلمند به سوی ایران و رسیدن آن به ولایت سیستان و بلوچستان، از مقام‌های امارت اسلامی تشکر کرده‌اند.

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *