افغانستانروغتیا

گشایش تاسیسات جدید شفاخانه دوصد بستر جوزجان

تاسیسات جدید شفاخانه‌ی دوصد بستر مرکزی جوزجان دیروز، گشایش یافت.
این شفاخانه بخش‌های داخله، جراحی، نسایی و ولادی، عملیات خانه و تشخیص بیماری‌ها را در خود دارد.
درمراسم گشایش این شفاخانه، دو معین وزارت صحت عامه ومسئولان محلی جوزجان، شرکت داشتند.
مولوی گل محمد سلیم معاون والی جوزجان درمراسم گشایش این شفاخانه گفت» ضرورت وجود شفاخانه ها کمتر از ضرورت وجود مدارس و مساجد نیست؛ به همین دلیل یکی از مهم ترین اهداف امارت اسلامی افغانستان ساخت معیاری شفاخانه ها درکشوراست».
دوکتور محمد حسن غیاثی معین پالیسی و پلان وزرت صحت عامه هنگام گشایش شفاخانه مرکزی جوزجان گفت که انکشاف و تقویه عرضه بهتر خدمات صحی در کشور خیلی خوب و پرشتاب است؛ کشور ما بهترین کادر ها و استعداد را دارد و سابقه علمی و دانش طبابت در افغانستان به هزاران سال بر می گردد.
مولوی محمد اسحاق صاحب زاده معین مالی واداری وزارت صحت عامه طی صحبتی گفت که این شفاخانه به شکل معیاری از بودجه وزارت صحت عامه جهت رسیده گی به نیازمندی های مردم جوزجان، ساخته شده است.
به گفته معین مالی و اداری وزارت صحت عامه، این شفاخانه مطابق به نیازمندی مردم ولایت از 150 بستر به 200 بستر ارتقا یافته است که تاحد زیادی مشکلات مردم جوزجان و ولایات همجوار را از رهگذر عرضه ی خدمات صحی رفع می کند.
قاری ذبیح الله حسینی رئیس صحت عامه جوزجان گفت» تاسیسات جدید این شفاخانه درجریان چهارسال به هزینه ی یک صدو سی ونه ملیون افغانی درسه طبقه وبرابر با معیار های طبی ساخته شده است.
الله نور خان باشنده جوزجان از این اقدام نیک و موثر وزارت صحت عامه برای عرضه ی خدمات صحی به مردم سپاس گزاری کرد وگفت که تا هنوز جوزجان شفاخانه معیاری و مجهز نداشت و ما سالها انتظار افتتاح همچو شفاخانه در این ولایت بوده ایم.

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *