افغانستان

برگزاری جرگه‌ی اتحاد و همبستگی میان اقوام ساکن در غور

آژانس باختر: جرگه‌ی بزرگ اتحاد و همبستگی میان اقوام غور از سوی آمریت سرحدات، اقوام و قبائیل این ولایت، روز گذشته برگزار شد.
ملا محمد حسین فرقانی آمر سرحدات، اقوام و قبایل غور گفت، که هدف از برگزاری این جرگه، اتحاد، همبستگی و همدیگر پذیری بیشتر میان اقوام با هم برادر این ولایت است.
شیخ عبدالواحد حماس نمایندۀ والی غور در این نشست، در مورد اهمیت، ارزش‌ و جایگاه اتحاد و همبستگی از منظر دین مبین اسلام صحبت کرد و همه اقوام این ولایت را به اتحاد و همدیگر پذیری فرا خواند.
مولوی عبدالحی زعیم رئیس اطلاعات و فرهنگ غور، گفت: دین مبین اسلام هیچ‌گاه اختلاف و ضدیت را در بین مسلمانان روا نداشته، ولی اختلافات ذات البینی که در گذشته‌ها بین اقوام غور به میان آمده بود، نتیجه تجاوز کفار در این کشور بوده که بعد از فتح و پیروزی امارت اسلامی در کشور، اختلافات تا اندازۀ کاهش یافته و رهبری امارت اسلامی مصمم است، تا در هماهنگی با علمای دین و بزرگان قومی این اختلافات را ریشه کن کنند.از سویی هم بزرگان و متنفذین غور از برگزاری این جرگۀ قومی استقبال کرده می‌گویند، که برگزاری چنین نشست‌ها می تواند راه‌‌های حل‌ را به خاطر برچیدن مشکلات و اختلافات در بین اقوام پیدا کند و خواهان برگزاری بیشتر این جرگه‌ها شدند.

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *